LTNaudodamasis gausiais daugiausia XIX a. šaltiniais, straipsnio autorius Lietuvos kurortą Druskininkus apibūdina kaip vietą, kurioje vyko neišvengiama trintis tarp troškimo išsaugoti neužterštą, gydomai veikiančią gamtą ir patogumų, kuriuos užtikrina naujausi civilizacijos laimėjimai, siekimo. Šią dilemą labai gerai parodo vienos iš garsiųjų Druskininkų poilsiautojų rašytojos E. Orzeszkowos pozicija: ji stengėsi surasti aukso vidurį tarp ištikimybės tradicijoms ir pažangos, tautiškumo ir kosmopolitiškumo, tautos nelaisvės suvokimo ir kasdienio gyvenimo poreikių. Druskininkų aplinkoje išaugęs lietuvių menininkas M. K. Čiurlionis, visą gyvenimą likęs ištikimas šiam miestui, beje, Druskininkus laikęs savo pasaulio centru, mokėjo atsiriboti nuo to, kas sanatorijoje buvo tik sezono mada, jis buvo labai prisirišęs prie tos vienintelės vietos – savo namų. Druskininkai jam buvo tai, ką E. Lėnas vadina namų aplinka, jo vidinės jėgos šaltinis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Druskininkai; Europietiškumas; Mikalojus Konstantinas Čiurlionis; Druskininkai; European identity; M.K. Čiurlionis.
ENAuthor of the article, referring to the multiple sources, especially from 19th century, characterises Druskininkai – the health resort in Lithuania – as a place, where two strong feelings – the desire to preserve the unspoilt and healing nature and striving for convenience and comfort, which are ensured by the latest achievements of civilisation – are closely intertwined. This dilemma reflects the position of one of the most famous resident of Druskininkai – an authoress E. Orzeszkowa, who was trying to align a fidelity to tradition with requirements of a progress, nativeness with worldliness, awareness of national bondage with needs of nowadays life. M.K. Čiurlionis, a Lithuanian artist, who was raised in Druskininkai, remained spiritually faithful to this town throughout all his life and treated this place as a centre of his world. However, M.K. Čiurlionis kept the distance towards anything that was a seasonal fashion in the resort and at the same time he was strongly tied with everything that was connected with this place. Druskininkai for Čiurlionis was what E. Levinas calls "domostwo" (home), a source for his inner strength and power. [From the publication]