LTJūreivystės sektorius ir jo darbo rinka pasižymi ypatinga darbo vietų ir darbo jėgos judėjimo dinamika, sparčiais veiklos turinio pokyčiais. Tai skatina aktyvinti būsimųjų jūrininkų profesinės karjeros planavimo tyrimus, profesinės karjeros planavimo mokėjimų ugdymo plėtotę. Švietimo ir profesinio rengimo institucijos turi užtikrinti ne tik kvalifikuotų specialistų rengimą, bet ir sistemingą ir kryptingą ugdymą karjerai. Todėl šio darbo tikslas – parengti jūreivystės studentų profesinės karjeros planavimo mokėjimų ugdymo modelį. Jūreivystės studentų profesinės karjeros planavimo mokėjimų ugdymas analizuojamas sisteminiu požiūriu, pagrindžiami modelį nusakantys parametrai. Teorinėje disertacijos dalyje jūreivystės studentų profesinės karjeros planavimo mokėjimų modelis konstruojamas išnagrinėjus profesinės karjeros, karjeros projektavimo sampratas, išanalizavus jūrininkų profesijos ypatumus ir jų rengimo tarptautinį ir nacionalinį reglamentavimą, jūrinės darbo rinkos charakteristikas. Empirinėje dalyje, atlikus užsienio ir Lietuvos ekspertų apklausas, kiekybinius tyrimus, pagrįsti jūreivystės studentų profesinės karjeros planavimo mokėjimų ugdymo aktualumas, ugdymo modelio parametrai. Praktinis tyrimo reikšmingumas sietinas su parengto jūreivystės studentų profesinės karjeros planavimo mokėjimų ugdymo modelio realizavimu, kuris laiduotų jūrininkų rengimo įstaigose sistemingą jūreivystės studentų profesinės karjeros planavimo mokėjimų ugdymą bei leistų nustatyti mokėjimų ugdymo tobulinimo gaires.Reikšminiai žodžiai: Jūreivystės studentas; Profesinė karjera; Profesinės karjeros planavimo mokėjimai; Karjeros projektavimas; Maritime student; Professional career; Professional career planning skills; Career designing.
ENThe particular dynamics of vacancies and movement of labour force, rapid changes of activity content are characteristic to maritime sector and its labour market. It urges to activate the research of future seafarers’ professional career planning and the increase of professional career planning skills development. Educational and vocational institutions have not only to ensure the preparation of qualified specialists but also systematic and streamlined education for career. Therefore the aim of the research is to prepare a model for maritime students’ professional career planning skills development. Maritime students’ professional career planning skills development is analyzed using a systematic approach; the parameters characterizing the model are founded. In the theoretical part of the dissertation the model of the maritime students’ professional career planning skills development is construed having analyzed the conceptions of professional career, career design, having examined the peculiarities of seafarers’ profession and the international and national regulation of their training, the characteristics of maritime labour market. In the empirical part, having conducted the surveys of Lithuanian and foreign and Lithuanian experts, quantitative research, the relevance of maritime students’ professional career planning skills development and the parameters of the development model have been founded. The practical significance of the research should be related to the realization of the prepared model of maritime students’ professional career planning skills development which would ensure the systematic maritime students’ professional career planning skills development and would allow determining the guidelines of skills development perfection.