LTVienas iš svarbiausių socialinių mažmeninės prekybos aplinkos elementų yra minia, kaip ją suvokia vartotojai, kuri yra apibūdinama kaip psichologinė būklė, kai asmens poreikis erdvei yra didesnis, nei esamas. Straipsnio tikslas yra atlikti teorinius vartotojo elgsenos minioje tyrimus ir pagrįsti ryšį tarp minios mažmeninėje prekyboje ir vartotojo pasitenkinimo, nustatant pagrindinius šio ryšio mediatorius. Atlikus mokslinės literatūros analizę buvo nustatyta, kad suvokiama erdvė ir žmonių minia gali būti suvokiami skirtingai, ir tai priklauso nuo individualių ir situacijos kintamųjų – apsipirkimo motyvų, turimo laiko, ar tikimasi minios, ankstesnės patirties minioje ir minios toleravimo. Apibendrinus atlikto teorinio ir empirinio tyrimo rezultatus galima teigti, kad daug tyrimų įrodė, kad egzistuoja ryšys tarp minios mažmeninėje prekyboje ir pasitenkinimo, bet šis ryšys nebuvo tiesioginis ir jį sunku paaiškinti. Priešingai, šį ryšį įtakoja tam tikri mediatoriai. Vartotojų patiriamos emocijos yra vienas iš svarbiausių mediatorių, bet vis dar nežinoma, kokie kiti veiksniai ar individualūs kintamieji gali būti reikšmingi mediatoriai. Mokslinėje literatūroje kaip potencialūs mediatoriai yra išskiriami asmeninis minios toleravimo lygis, parduotuvės tipas ir ar tikimasi minios. Kokybinio tyrimo metu buvo išskirtos 4 mediatorių kategorijos: emocijos, charakteris, laikas ir konkurencija. Šių kategorijų veiksniai turi ypatingą įtaką pasitenkinimui situacijose, susijusiose su žmonių susibūrimu ar erdvės trūkumu.Reikšminiai žodžiai: Mažmeninė prekyba; Vartotojų pasitenkinimas; Perceived retail crowding; Consumers’ satisfaction.
ENOne of the most important elements of social retail environment is consumers’ perceived crowding, which is described as a psychological state of mind when a person’s demand for space exceeds its supply. Given current population growth rates and the fact that the buying process and participation in the buying process become an expression of satisfaction with social needs, the crowding phenomenon and its studies will likely continue to be an important object of consumer behavior researches and managerial decisions. The objective of the article is to perform a theoretical study of the crowding phenomenon in consumer behavior and to base the relationship between retail crowding and consumers’ satisfaction, identifying the main mediators of this relationship. Presented results of the empirical research reveal 3 potential mediators that should be thoroughly explored in future researches. [From the publication]