Latecomer countries’ international trade in services : the case of Lithuania

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Latecomer countries’ international trade in services: the case of Lithuania
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2012, Vol. 17, no. 2, p. 534-540
Summary / Abstract:

LTTarptautinės prekybos paslaugomis pakilimas vis dar nepasiekė tarptautinės prekių prekybos lygio. Straipsnio tikslas yra atskleisti tarptautinės prekybos paslaugomis Lietuvoje specifiką. Paslaugų specifika dažnai neleidžia prekiauti jomis toli nuo tiekėjo. Diegiant informacines komunikacines technologijas (IKT) atsiveria daugiau galimybių vystyti tarptautinę prekybą paslaugomis. Tai taip pat iškelia daugiau iššūkių ir galimybių ekonomikoms. Šalys, kurios įstojo į Europos Sąjungą (ES) vėliau, turi daugiau pranašumų, nes senesnės narės jau pramynė taką į tarptautinę rinką. Kita vertus, rinka tampa vis labiau prisotinta ir vis sunkiau sukurti kažką specialaus, išskirtinio klientui. Vėliau įstojusios šalys paprastai tiekia tokias paslaugas, kaip transportas, tarptautinės kelionės, bet IKT ir verslo paslaugos lieka išsivysčiusių, ankstesnių ES narių prekybos sritimi. Tyrimo rezultatai parodė, kad tarptautinės prekybos paslaugomis augimą vėliau įstojusiose į ES šalyse lemia ir IKT paslaugos. Didelis struktūrinis eksportuotų IKT paslaugų procentas parodė, kad vėliau įstojusios šalys gali didinti naujų, šiuolaikinių IKT eksportą, o senesnės šalys narės jau turi stabilią eksportuojamų paslaugų struktūrą. Remiantis atlikta analize reikia pabrėžti, kad Lietuva, kaip ir kitos vėliau įstojusios šalys, dalyvauja rinkoje tomis pačiomis sąlygomis. Paslaugų eksportas išreikštas procentais nuo šalies bendrojo vidaus produkto rodo, kad tarptautinė prekyba paslaugomis Lietuvoje neatsilieka nuo išsivysčiusių šalių.Reikšminiai žodžiai: Tarptautinė prekyba; Prekyba paslaugomis; Šalis naujokė; Paslaugų eksportas; International trade; Trade in services; Lithuania; Latecomer country; Structure of export of services.

ENInternational trade in services doesn’t reach the level of international trade in merchandise till now. Developed and developing countries, emerging markets pays a large attention in increasing the export of services, looks for possibilities to compete in the international services market. The goal of the paper is to disclose the specifics of international trade in Lithuania, as one of latecomer countries which export of services is similar to other countries, what later have entered to EU. The specify of international trade in services is related not only to a smaller part of export comparing to merchandise, but also to the specific groups of services what could be exported abroad. Developed countries’ services providers compete in the international market by information and communication technologies (ICT), business services, professional services, etc. Simultaneously latecomer countries are able to offer transport, tourism and other international services not requesting high-tech, professional know-how, etc. Findings of the survey showed that Lithuania as a trader of international services is more similar to other latecomer countries and further development of services export in order to gain larger part of international services market is urgent. [From the publication]

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/41833
Updated:
2018-12-20 23:37:21
Metrics:
Views: 31    Downloads: 7
Export: