Studentų fizinis ugdymas Lietuvos aukštosiose mokyklose humanistinės pedagogikos kontekste

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Studentų fizinis ugdymas Lietuvos aukštosiose mokyklose humanistinės pedagogikos kontekste
Alternative Title:
Physical education at Lithuanian Universities in the light of humanistic education
In the Journal:
Sporto mokslas [Sports science]. 2004, Nr. 2 (36), p. 68-74
Summary / Abstract:

LTDarbe analizuojama studentų fizinio ugdymo situacija Lietuvos aukštosiose mokyklose humanistinės pedagogikos kontekste. Situacijos analizė buvo atlikta remiantis Lietuvos aukštųjų mokyklų kūno kultūros katedrų ir sporto centrų vadovų pateikta medžiaga. Gauta informacija leido iš naujo pažvelgti į aukštųjų mokyklų fizinio ugdymo srityje nykstančius edukacinius procesus. Nustatyta, kad į aukštąsias mokyklas ateina nemažai prastos sveikatos studentų (~22% pagal penkių aukštųjų mokyklų pateiktus duomenis). Dauguma aukštųjų mokyklų savo pagrindiniais tikslais kūno kultūros srityje laiko sveikatos stiprinimą ir fizinį bei funkcinį rengimą. Iš akiračio išleidžiami aukštesnio socialinio bei kultūrinio lygmens uždaviniai - kūno kultūros kaip vertybės, būtinos būsimo profesionalo asmenybės savirealizacijos sąlygos, formavimas. Vyraujanti fizinio ugdymo forma - privalomos pratybos, kurios pažeidžiant Lietuvos kūno kultūros ir sporto įstatymą vyksta tik pirmame kurse. Fizinėms pratyboms skirtas laikas yra nepakankamas judėjimo trūkumui pašalinti. Fizinio ugdymo programose per mažai laiko ir dėmesio skiriama studentų kūno kultūros intelekto lavinimui ir fizinės saviugdos įgūdžių formavimui. Pastebėta, kad olimpizmo idėjų sklaida dar netapo aukštųjų mokyklų tradicija. Pedagogų mažinimo tendencijos ir jų kvalifikacija bei prasta sporto bazė yra tie kliuviniai, kurie stabdo spartesnius studentų kūno kultūros reformos procesus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Fizinis ugdymas; Fizinė saviugda; Savirealizacija; Situacijos analizė; Analysis of situation; Physical education; Physical self-dependence; Physical selfdependence; Self-realization.

ENSituation of students' physical education at Lithuanian Universities is analyzed in the review. T he situation analysis of the materials presented by t he officials of the Departments of Physical Education at Lithuanian Universities was conducted. The data obtained enabled to assess Lithuanian Universities undergoing change in physical education. It was noted that a substantial portion (22%) of students entering University have health problems. Majority of Universities consider students health improvement and physical fitness among their educational priorities. Deeper meaning of physical education, such as social and cultural development, is clearly missing. Mandatory physical education lessons during the 1st academic year which are not continued into the later years, thus not complying with the Law for Physical Education and Sports, can be outlined as still a leading method of physical education. The time allotted for physical education sessions in the curricula of many Lithuanian Universities is not sufficient to meet t he locomotive needs of the students. Academic hours for intellectual physical education and motivation for the self-training are lacking as well. Penetration of the Olympic ideas among the student population is low and Departments of Physical Education are not spreading these ideas efficiently. The trend toward reduction of educational manpower, substandard graduate as well as post graduate training of the physical education professionals, as well as inadequate facilities at the Universities are major obstacles hampering physical education reform at Lithuanian Universities. [Text from author]

ISSN:
2424-3949; 1392-1401
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/41764
Updated:
2022-11-07 15:44:23
Metrics:
Views: 21
Export: