LTStraipsnyje aktualinama kinematografiškumo svarba Algirdo Landsbergio kūrybai. Naratyvinės struktūros aspektu analizuojama Landsbergio novelė „Tyrone Power ir Martin Fierro plačiajame ekrane“ (1979). Pasitelkiant postmodernizmo, struktūralistinės naratologijos (Gerardas Genette'as), recepcijos (Wolfgangas Iseris) teorijas, lyginamąjį metodą, aptariama naratyvo struktūra, filmų intertekstai, tematika, retorika, fokusavimo problema, kaukės. Siekiant žaismingos apgaulės efekto – filmo iliuzijos, skaitytojas naratyvo pradžioje įviliojamas į patiklumo spąstus, pabaigoje sužino, kad tai netikra. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Algirdas Landsbergis; Kino filmas; Literatūra; Literatūra; Naratyvas; Postmodernizmas; Struktūra; Algirdas Landsbergis; Film; Literature; Lithuanian literature; Narrative; Postmodernism; Structure.
ENArticle reveals the importance of cinematography for Landsbergis‘s works. A short story "Tyrone Power and Martin Ficrro on the Wide Screen" (1979) by Algirdas Landsbergis is analyzed from the narrative aspect. By invoking postmodernist, structural narratology (Gerard Genette), reception (Wolfgang Iser) theories and the comparative method, the experimental piece of creative writing is discussed from the following aspects: narrative structure, filmic intertexts, topics, rhetoric, the problem of focalization, masks. To create a playful trick effect – the illusion of film, the reader falls into a trap of gullibility at the beginning of the narrative and finds out at the end that everything was unreal. [From the publication]