LTStraipsnio tyrimo tikslas yra įvertinti Lietuvos jūrininkystės sektoriaus ekonominį poveikį visai Lietuvos ekonomikai išmatuojant tiesioginį, netiesioginį, priverstinį ir skatinamąjį poveikius. Naudojami rodikliai: darbuotojų skaičius, bendrovių pajamos ir pridėtinė vertė. Baltijos jūros regionas turi didžiausią jūrinį sektorių (teik darbuotojų tiek pridėtinės vertės požiūriu) Vokietijoje, bet daugiausia pridėtinės vertės darbuotojas sukuria Suomijoje. Lietuva yra antra iš visų Baltijos šalių regione pagal jūrinio sektoriaus dydį ir produktyvumą. Viso darbo vietų, sukurtų jūriniame sektoriuje 2010 m. buvo beveik 30 tūkst., o tai sudarė 3,5 proc. visų darbo vietų Lietuvoje. Sektorius tiesiogiai sukūrė beveik 17 tūkst. darbo vietų, o perkant žaliavas, produktus ir paslaugas per aptarnaujančias ir tiekimo kompanijas sukurta dar 7 tūkst. darbo vietų. Taip pat tiesiogiai ir netiesiogiai sukurta (išlaikyta) virš penkių tūkstančių darbo vietų kituose sektoriuose. Jūrinio sektoriaus verslas 2010 m. gavo apie 4 milijardus Lt pajamų. Vertinant netiesioginį ir skatinamąjį poveikį Lietuvos ekonomikai, kompanija sukūrė papildomus 3,2 milijardus Lt arba 4,15 proc. Lietuvos kompanijų generuotų visų metinių pajamų. Bendra jūrinio sektoriaus produkcijos kaštų pridėtinė vertė iš tiesioginės, netiesioginės ir skatinamosios veiklos Lietuvos ekonomikoje 2010 m. buvo 2,3 mlrd. Lt arba 7,14 proc. visų Lietuvos kompanijų.Reikšminiai žodžiai: Jūrų laivyba; Poveikis; Įvertinimas; Regionų plėtra; Maritime sector; Impact; Evaluation; Regional development; Lithuania.
ENThis paper reviews and analyzes the Lithuanian maritime sector impact on the economy of Lithuania. During the Lithuanian maritime sector of the economic impact analysis, four levels were distinguished: direct impact also indirect, induced and incentive (catalytic) effects. The economic impact was measured on these parameters: the number of employees, sales revenue and value-added (costs of production). Lithuanian maritime sector consists of the following sub-sectors: shipping and ports, shipbuilding and repair, fishing and aquaculture, energy, marine recreation and tourism. The most important sub-sectors are: shipping and ports, ship building and repairing sub-sectors that generate the most revenue. Recreation and tourism sub-sector accounting for nearly a quarter of all marine sector jobs and is important for small businesses. The energy sub-sector is the most productive one. [From the publication]