LTŠiame straipsnyje, remiantis žymiausių šiuolaikinės Vakarų Europos socioedukacinio darbo profesijos tyrinėtojų - Labontė-Roset (2001), Stanisiere (1998), Ewa Marynowicz-Hetka (1999), Lorenz (1998), Seibel (1998), Nohr (2001) ir kt. darbais, siekiama atskleisti socioedukacinio darbo mokymo akademizavimo tendencijas, aptarti mokymosi trukmės problemas Europos universitetuose, orientavimąsi į tarptautines studijas. Straipsnyje atskleidžiama, kokia yra socioedukacinio darbo specialistų diplomų įvairovė Prancūzijoje, kokie diplomai egzistuoja kitose Vakarų Europos šalyse, atsižvelgiant į studijų trukmę, mokymo įstaigos tipą ir specialistų parengimo kokybę. Straipsnyje taip pat pateikiami reikalavimai stojantiems į socialines profesijas, teorijos ir praktikos santykis, akademinių valandų skaičius, studijų moduliai. Taip pat analizuojami priėmimo į įvairias Europos šalių aukštąsias mokyklas reikalavimai europinių dimensijų kontekste. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Akademizacija; Europos universitetai; Socialinis darbas; Socialinis darbuotojas; Socialinė pedagogika; Socialinės profesijos; Studijos; Academization; European universities; Social Worker; Social pedagogy; Social professions; Social work; Study.
ENThe aniele deals with the tendencies of "academization" and preparing specialists in keeping with the European dimensions while teaching socioeducational work at European universities and other European institutions of higher education. Since narrowing of the ridge between the programs and study period is being noted at the university and in Fachhochschule, the publication points out the issue of increasing requirements for teachers preparing social professionals in non-university educational institutions. In Fachhochschule in many countries, for instance, there is an urge for teachers to get a Doctoral degree The problems resulting from the variety of diploma titles, the comparison of conditions for entering the major of social professions are also being discussed. The analysis of "Europcanization" of social professions presented in the aniele reveals the perspectives of educating the professional? of socio-educational work in the 21st century. [Text from author]