LTLietuvos verslo organizacijoms įėjus į Pasaulio ekonominės bendrijos erdvę, ypatingą svarbą įgauna jų konkurencingumo problema. Organizacijų konkurencinių pranašumų paieška visuose veiklos procesuose tampa vienu svarbiausiųjų vadovų uždaviniu. Šiuo požiūriu egzistuoja mokslinė problema, reikalaujanti tyrimų konkurencinių pranašumų paieškos kontekste. Tyrimo tikslas - išnagrinėti ir įvertinti verslo subjekto išorinių išteklių paieškos ir panaudojimo teorines prielaidas, valdymo formas bei slypinčius pavojus. Mokslinėje literatūroje paskelbta ganėtinai daug tyrimų rezultatų, nagrinėjančių verslo organizacijų ekonominio konkurencingumo problematiką.[...] Terminas autsorsingas (angl. outsourcing, rus. аутсорсинг) kildinamas iš anglų kalbos ir reiškia dalies užsakymų perdavimą pašalinėms organizacijoms. Jo semantika neturi lietuviško atitikmens. Autsorsingas, kaip valdymo koncepcija prieš porą dešimtmečių metų ėmė plėtotis JAV, pradžioje informacinių technologijų, o vėliau ir tradicinio verslo srityse. Šiuolaikinėmis sąlygomis tai viena iš labiausiai besiplėtojančių verslo rūšių, garantuojančių papildomus konkurencinius pranašumus. Pagrindinis tų pranašumų šaltinis - kitų, išorinėje aplinkoje esančių verslo organizacijų materialiųjų ir nematerialiųjų išteklių panaudojimas siekiant sėkmės rinkoje. Autsorsingo sąvokos interpretacijų spektras gana platus. [...] Tačiau autsorsingo sąvoka dažniausiai naudojama kaip platus terminas, aprašantis daugelį verslo organizacijų bendradarbiavimo formų, kurios ne visos susijusios su įmonės vertės didinimu.Dalis plačiausiai žinomų autsorsingo formų arba rūšių pateikta 1 pav. Autsorsingo paslaugų rinkoje kartu su teigiamais veiksniais gyvuoja ir neigiami. Vieni iš jų pasireiškia stipriau, kiti - silpniau. Todėl naudojantis išorinių organizacijų paslaugomis autsorsingo funkcijų panaudojimo tikslingumas turi būti pagrįstas ekonominiais skaičiavimais ir užsakovo strateginėmis verslo valdymo prielaidomis. Globalizacijos procesai tiesiogiai įtakoja Lietuvos krašto ūkį, kuris negali plėtotis Europos Sąjungos ir kitų pasaulio Šalių užribyje. Todėl būtina ieškoti naujų verslininkystės plėtotės valdymo krypčių, laiduojančių verslo organizacijos konkurencinį pranašumą, funkcionavimo sėkmę, teigiamą ūkinės veiklos efektą. Viena iš tokių naujosios verslininkystės krypčių yra išorinės aplinkos išteklių panaudojimas arba autsorsingas. Jis nukreiptas į paiešką strateginių verslo partnerių, turinčių reikiamus išteklius ir galinčių bendradarbiauti su verslo subjektais naujos produkcijos gamybos ar paslaugų teikimo srityse ilgalaikių sutarčių pagrindu. Naudojimasis išoriniais ištekliais verslo organizacijai gali suteikti tokias galimybes: padidinti sąnaudų mažinimo sąskaita veiklos efektyvumą; sumažinti administravimo išlaidas; sutelkti pastangas pamatinėse ūkinės veiklos srityse. Galima manyti, jos Lietuvos ekonomikai įsiliejus į Europos Sąjungos erdvę, autsorsingo koncepcijos principai ir užsienio šalių ūkinių procesų valdymo patirtis bus plačiai taikomi Lietuvos verslininkystėje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Autsorsingas; Išoriniai ištekliai; Konkurencingumas; Konkurenciniai pranašumai; Verslo organizacija; Verslo organizacija, konkurencingumas, konkurenciniai pranašumai, išoriniai ištekliai, autsorsingas, strategija; Business organization; Business organization, competitiveness, competitive, Advantages, external resources, outsourcing, Strategy; Competitiveness, competitive advantages; External resources; Outsourcing.
ENModern business organizations perform in the environment of great changes and competitiveness, which force them to foresee the management strategy oriented to the search for competitive advantage. As the concept of the external resources' usage corresponds to the needs of modern entrepreneurship, thus it is considered one of the potential trends in the strategy formation. The paper analyzes this concept in the theoretical context and covers the following issues: theoretical origins of competitiveness, testifying that a competitive strategy could be related to internal as well as to external resources; the main features of the mentioned resources; application of external resources aiming to increase the competitiveness. The author surveys the concepts of external resources or outsourcing as motivating reasons and potentials of the management method. The paper also deals with the main types of outsourcing, presents their peculiarities. The author highlights the possible threats of outsourcing that may appear in practice and presents the survey of the outsourcing development. [text from author]