LTTinkamos vaikų elgesio kultūros ugdymas yra virtęs problema: daugumai tėvų kelia abejonių ir senieji, ir naujieji vaikų elgesio kultūros formavimo būdai. Visi jie atrodo nebeveiksmingi, nes vaikų elgesio problemų tik daugėja. Su vaikų elgesio problemomis pirmiausia susiduria tėvai. Sprendimo rezultatai priklauso nuo tėvų intelektinių galių, nuo tikslų, pasaulėžiūros, pedagoginio takto ir kultūros. Vaikų elgesio kultūros ugdymas – labai sudėtingas procesas, reikalaujantis sąmoningai ir lanksčiai taikyti įvairius metodus. Mokslininkai išskiria šiuos ikimokyklinio amžiaus vaikų elgesio kultūros komponentus: veiklos kultūrą, bendravimo kultūrą, higienos kultūrą. Šiuolaikinis požiūris į vaikų auklėjimą teigia, kad skatinimas yra tinkamos vaiko elgesio kultūros ugdymo veiksnys. Vaiko skatinimas – vienas dorovinio elgesio stimuliavimo būdų. Mokslininkai išskiria šiuos skatinimo būdus: įdomią veiklą, bendravimą, pasitikėjimą, pagarbą, pavyzdį, pagyrimą, savarankiškumo skatinimą, komplimentus ir padėkas, pozityvius tėvų komentarus, kalbėjimą apie vaiko poreikius bei jausmus ir t.t. Skatinimo būdų parinkimas priklauso nuo vaiko amžiaus, charakterio bei temperamento. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Elgesio kultūra; Ikimokyklinio amžiaus vaikai; Skatinimas; Vaikų elgesio kultūra; Vaikų elgesio multūra; Šeima; Children behavioral; Children behavioral culture; Children behavioural culture; Encouragement; Family; Pre - school age children; Pre-school age children; Pre-school aged children; Stimulation.
ENThe development of behavioural culture of children is a very complex process that requires conscious and flexible application of various methods. Different authors distinguish the following components of pre-school children's behavioural culture: activity culture, communication culture, and hygiene culture. The contemporary approach to raising children states that stimulation is a factor in the development of proper behavioural culture of children, thus in family education stimulation of a child is one of the ways of stimulating moral behaviour. Scholars distinguish the following ways of stimulation: interesting activity, communication, trust, respect, example, praise, encouragement of autonomy, compliments and gratitude, positive comments from parents, talking about the child's needs and feelings etc. The choice of the means of stimulation depends on these factors: the child's age, character and temperament. [From the publication]