LTStraipsnyje analizuojamos mokyklinio amžiaus (10-13 metų) moksleivių vertybinės orientacijos. Atliktas tyrimas parodė, kad jaunesnio mokyklimo amžiaus moksleivių vertybinės orientacijos priklauso nuo lyties, tačiau nepriklauso nuo tėvų išsdavriiiimo ir Šeimos sudėties. Pažymėtina, kad tyrimas atskleidė, jog jaunesniojo mokyklinio amžiaus moksleivių aštuonių vertybinių orientacijų profilis atitinka paauglių ir jaunimo svarbiausias vertybines orientacijas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokinių lytis; Mokinių vertybinės orientacijos; Moksleiviai; Moksleivių vertybės; Mokykla; Tėvų išsilavinimas; Vertybių ugdymas; Vertybės; Ypatumai; Šeimos sudėtis; Pecularity; Pupils; School; Students; Students 'value orientation, student gender, parents' education, family composition; Values.
ENThe article aims to investigate value orientations towards eight main social values: material welfare, active life, full of impressions; family welfare (caring about relatives); pleasures (joy, life full of amusement); recognition of the society (respect, authority), health (good physical and mental condition), true friendship (close cooperation), satisfaction, understanding that you are really useful for the others. Gendre is considered as having influence on value orientation. The analysis shows the main three value orientations of schoolchildrens to be family welfare, health and true friendship. Values of family welfare(t=2,98,p<0,000), pleasures (t=3,96,p<0,000), health (t=3,77,p<0,000), true friendship (t=2,82,p<0,005) are highly valued gender. The researcn has not revealed significant difference in schoolchildren value orientation to parental backgrounds and family structure. [From the publication]