LTPrie istoriniu ir meniniu požiūriu vertingiausių Alsėdžių bažnyčios kūrinių priskirtini šv. Onos ir šv. Barboros paveikslai su aptaisais, kiekvienas esantis to paties titulo koplyčių altorių retabulų pirmuosiuose tarpsniuose. Abu paveikslai, įrėminti į puošnius ažūrinius rėmus, yra išlikę iš antrosios bažnyčios, pagal dabartinę stilistiką priskirtini vietinės mokyklos pasimokiusių meistrų tapybos pavyzdžiams. Iš rastų archyvinių šaltinių matyti, kad šv. Onos altorius buvo įrengtas anksčiau, negu susikūrė brolija. Jo paveikslas priklauso „Mažosios Šeimos“ arba „Švč. Mergelės Marijos Šeimos“ paveikslų ikonografinei grupei, kurioje vaizduojami svarbiausi šventosios Šeimos asmenys. Šv. Barboros altorius buvo įrengtas senojoje bažnyčioje, o pastačius ir pašventinus naująją, porą kartų rekonstruotas altorius buvo perkeltas į ją. Jo paveikslas per 200 metų beveik nekito. Šv. Barboros paveikslo kompozicija, stiliaus ypatybės, veido psichologinė išraiška būdinga vietinės bažnytinės dailės XVIII a. I pusės-XVIII a. vid. vėlyvojo baroko tapybos pavyzdžiams. Šventoji pavaizduota tradiciškai, pagal nusistovėjusį kanoną, su jai būdingais individualiais atributais – taure, kalaviju ir bokštu. Šiai paveikslų grupei priklauso ir šv. Agotos paveikslas, šiuo metu esantis šv. Barboros altoriaus antrajame tarpsnyje. Turinio ir meninės kokybės požiūriu Alsėdžių bažnyčios paveikslai ir jų aptaisai sudaro darnią visumą. Vertinant vietinių pasimokiusių meistrų tapybos kontekste, jie reikšmingi kaip tapytojų, turėjusių palyginti ryškų savitą braižą, kūrybos pavyzdžiai.Reikšminiai žodžiai: Alsėdžiai; Altorius; Barokas; Bažnyčia; Tapyba; Žemaitija (Samogitia); Alsedziai; Alsėdžiai; Altar; Baroque; Church; Painting; Samogitia.
ENAltar paintings in settings in Alsėdžiai church are among the most important works of art in Žemaitija region for their historical and artistic value. Paintings that remained from the second church according to the modern stylistics are assigned to the examples of local school masters with some external education. Their restoration and framing are closely related to the activities of the church fraternities. The paintings have characteristic features of baroque painting of those days, and demonstrate the influence of professional Western European art on the authors of local paintings. The settings have characteristic logically sound coordination of different surfaces, differentiated way of forging, and baroque style plant ornaments with harmonic rhythm. Moderate gilding of settings emphasises the meaning and symbolic accents, reflecting the idea of church conveyed by these paintings. In terms of contents and artistic quality the paintings in Alsėdžiai church and their settings constitute a uniform ensemble. In context with local masters with foreign education, they are significant as examples of artists with a quite distinct characteristic style. Furthermore, settings of high standards provide for the regional limits of prevalence of this type of art, and make a record of good quality in the overall context of Lithuanian art of this specific kind (page 83). [text from author]