LTNuomotojai, nepaisantys nuomininkų poreikių, o į valdymo procesą žvelgiantys tik iš pozicijų, kurios apibrėžtos ilgalaikėje nuomos sutartyje, – prekybos centro finansinę riziką užkrauna ant nuomininko pečių. Valdytojai turi aibę priemonių, kad prekybos centro valdymas taptų efektyvus ir teikiantis grąžą procesas, viena iš jų – nuomos mokesčio nuo apyvartos skaičiavimas. Šio straipsnio tikslas – išsiaiškinti, kurie veiksniai ir kiek lemia nuomos mokesčio nuo apyvartos dydį, buvo pasiektas pasitelkiant matematinę statistiką. Straipsnyje atlikta nuomos mokesčio nuo apyvartos koeficientų teorinė analizė ir išsiaiškinti juos apibūdinantys požymiai. Naudojant statistinės analizės metodus – koreliacinę ir regresinę analizę buvo nustatytas kiekvieno veiksnio įtakos stiprumas kitam, o radus regresinės lygties pavidalą, apibrėžta nuomos mokesčio nuo apyvartos koeficiento struktūros matematinė išraiška. kadangi pagal vienodus kriterijus nagrinėjamos dvi skirtingos rinkos – Jungtinių Amerikos Valstijų ir Lietuvos, tad pateiktas jų palyginimas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Apyvarta; Nuomos mokestis; Nuomos mokestis nuo apyvartos; Nuomos mokestis nuo apyvartos, prekybos centras, valdytojas, nuomos mokestis, apyvarta; Prekybos centras; Valdytojas; Percentage rent; Percentage rent, shopping center, shopping center manager, rent fee, turnover; Rent fee; Shopping center; Shopping center manager; Turnover.
ENTo make the management of the SC an efficient and value-creating process, the owner of a shopping center manipulates a full spectrum of instruments, one of them being the application of percentage rent. The aim of this research – to determine the factors that impact the percentage rent fee – was achieved using mathematical statistics. The analysis of percentage rent coefficients was performed, and statistical methods (correlation and regression analysis) were used to determine the effect of each factor on the other factors. These effects were described in the mathematical aspect as the determination of the percentage rent coefficient. As two markets – Lithuania and the USA – are analyzed, a comparison is provided as well. [From the publication]