LTViena iš dabartinių profesinio rengimo sistemos tendencijų - siekis sustiprinti profesinio rengimo ir darbo, veiklos pasaulio ryšį. Į verslo ir profesinio rengimo sistemų sąveiką galima žiūrėti kaip į susisiekiančius indus arba svarstyti apie vieną makrosistemą, apimančią plačiojo prasme abi minėtas sistemas, kaip vienos sistemos elementus. Profesinio rengimo ir veiklos pasaulio sistemų, kaip bendros sistemos elementų, atveju bendro funkcionavimo rezultatas yra specialistų veiklos kokybė. Siekiant kurti žiniomis, aukštosiomis technologijomis bei kvalifikuotu darbu paremtą Lietuvos ekonomiką, būtina efektyvi verslo ir profesinio rengimo sąveika, užtikrinanti ne tik rengiamų specialistų gebėjimą konkuruoti europinėje darbo rinkoje, bet ir sąlygas jiems Lietuvoje užsitikrinti gyvenimo kokybę, prilygstančią europinei. Tik šiuolaikiška, priartinta prie verslo reikalavimų profesinio rengimo sistema plės jaunimo galimybes ir konkurentabilią kvalifikaciją, o kartu didins savo patrauklumą. Straipsniu siekiama atsakyti į probleminį klausimą: kaip studentui suteikti reikiamą kiekį kokybiškų praktinių žinių. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendrosios kompetencijos; Patirtinio mokymosi metodai; Praktinis mokymas; Verslo vadybos kompetencijos; Business management competences; Competences; Experiential; Experiential learning; Learning; Practical training; Practical training, competences.
ENThe necessity of modelling the development of general competencies in students of business management is determined by changes in internal culture of business organisations, development of non-hierarchical relations, the emergence of new and more flexible types of employment requiring more personal responsibility, a new conception of the career paradigms which involves career projecting and implementation, constant learning and change as well as adapting to different conditions. The article analyses the issues of development of general competences in the context of business management studies. The article presents an overview of paradigms of general competences and business management competences and their interrelations; it also establishes the general competences that are most important for business managers, describes employers expectations of general business management competences, analyses essential aspects of development of general competences in the process of business management studies and demonstrates the connection between business and higher education in terms of general competences. [From the publication]