Olimpinio ugdymo programos realizavimą Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose skatinantys ir apsunkinantys veiksniai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Olimpinio ugdymo programos realizavimą Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose skatinantys ir apsunkinantys veiksniai
Alternative Title:
Factors having positive and negative effect on successful Olympic Education program implementation in Lithuanian schools of general education
In the Journal:
Sporto mokslas [Sports science]. 2012, Nr. 1 (67), p. 45-51
Summary / Abstract:

LTSiekiant plėsti olimpinio ugdymo programą (OUP) įgyvendinančių mokyklų Lietuvoje tinklą, būtina išsiaiškinti, kokios prielaidos šiam sąjūdžiui atsirasti buvo jau vykdančiose šį projektą mokyklose ir koks šių programų poveikis ne tik mokiniams, bet ir mokytojams. Tyrimo tikslas – nustatyti olimpinio ugdymo programos realizavimą Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose skatinančius ir apsunkinančius veiksnius. [...] Tyrimas atskleidė, kad Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose OUP vykdantys mokytojai jos realizavimą įvertina kaip labai sėkmingą arba sėkmingą. OUP vykdančioms mokykloms būdinga tokia edukacinė aplinka: OUP koordinuoja kūno kultūros mokytojai arba ugdymo įstaigų vadovai, jų pavaduotojai; mokyklos sporto bazės yra tinkamos ir prieinamos; dauguma mokytojų savo pasirengimą vesti integruotas olimpinio ugdymo pamokas vertina kaip pakankamą; pakankamai aktyviai kiti mokytojai dalyvauja įgyvendinant OUP. Nustatyta, kad vienas svarbiausių olimpinio ugdymo programos Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose realizavimą skatinančių veiksnių yra mokytojų pastebimi teigiami mokinių elgesio pokyčiai. [...] Kiti OUP realizavimą skatinantys veiksniai: programa vienija mokyklos bendruomenę, atsiranda OUP veiklos prasmingumo suvokimas, dalijimasis gerąja patirtimi, mokytojo savivertės augimas. Tyrimo rezultatai rodo, kad olimpinio ugdymo programos realizavimą apsunkinantys veiksniai yra šie: silpna mokinių mokymosi motyvacija, šeimos narių pasyvumas įgyvendinant OUP, mokytojo nerimas dėl nežinomos veiklos, nepasitikėjimas savo kompetencija ir susidaryta pirminė klaidinga nuomonė apie OUP. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendrojo lavinimo mokykla; Olimpinio ugdymo programa; Olimpinis ugdymas; Olimpinis ugdymas, olimpizmas, olimpinio ugdymo programa, bendrojo lavinimo mokykla; Olimpizmas; Olympic Education; Olympic Education program; Olympic Education, Olympism, Olympic Education program, school of general education; Olympic Edukation; Olympism; Olympizm; School of general education; School of general edukation.

ENIn order to develop the network of schools in Lithuania which implement the Olympic Education Programme (OEP), it is necessary to find out what were the preconditions for the interest to this programme in schools which already implement it and what impacts does it have not only on students but also on teachers. The aim of the research is to determine factors which encourage or aggravate the realisation of OEP in Lithuanian secondary schools. The results have shown that teachers implementing OEP in Lithuanian secondary schools believe that the realisation of this programme is very successful or successful. The following educational environment is characteristic to schools which implement OEP: OEP is coordinated by the physical training teachers, or the heads/deputy heads of schools; the sport bases of schools are appropriate and accessible; the majority of teachers evaluate their readiness to conduct integrated Olympic education lessons as sufficient; other teachers also participate actively in implementation of OEP. It was determined that the factor which mostly encourages implementation of OEP in Lithuanian secondary schools is the change of students’ behaviour noticed by teachers. Other factors encouraging OEP: the programme unites the community of the school, the perception of the usefulness of OEP occurs, exchange of the good practice, increases self-esteem of the teachers. The results have shown that these are the factors that aggravate the realisation of OEP: weak students’ motivation, passiveness of family member with regards of the implementation of OEP, teacher’s anxiety over the unknown activities, insufficient trust in own competence and initial wrong opinion regarding OEP.

ISSN:
2424-3949; 1392-1401
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/40934
Updated:
2022-11-07 15:44:18
Metrics:
Views: 46    Downloads: 2
Export: