LTPlėtojant viešbučių paslaugų rinką ir atsižvelgiant į socialinio - ekonominio gyvenimo pokyčius, būtina adekvačiai tirti ir modeliuoti viešbučių paslaugų vartotojų elgseną Tai reikalauja atitinkamų teorinių nuostatų ir metodikų. Todėl šiame straipsnyje sprendžiamą problemą galima apibrėžti kaip viešbučių paslaugų vartotojų elgsenos pažinimui skirtų teorijų ir metodų identifikavimą bei adaptavimą besikeičiančioms aplinkos sąlygoms. Kita vertus, straipsnyje nagrinėjamų klausimų problemiškumas siejamas su teoriniu lygmeniu apibendrintų nuostatų ir metodikų taikymu Lietuvos viešbučių paslaugų vartotojų elgsenos tyrimuose. Atliktų teorinių studijų pagrindu straipsnyje formuluojama ir metodologiškai pagrindžiama viešbučių paslaugų vartotojų elgsenos modeliavimo koncepcija, parengiama viešbučių paslaugų vartotojų elgsenos empirinių tyrimų metodika, ji pritaikoma tiriant Lietuvos viešbučių paslaugų vartotojų elgseną. Siūlomoji empirinių tyrimų metodika parengta, remiantis trianguliacijos metodologijos principais, reikalaujančiais derinti kokybinius ir kiekybinius tyrimo metodus. Apibendrinus kokybinių ir kiekybinių Lietuvos viešbučių paslaugų vartotojų elgsenos tyrimų rezultatus, straipsnyje naujai suformuluojama viešbučių paslaugų vartotojų elgsenos modeliavimo koncepcija, užtikrinanti dinamiškos aplinkos sąlygoms adekvatų viešbučių paslaugų vartotojų elgsenos pažinimą, o kartu poreikių patenkinimo lygį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Modeliavimo koncepcija; Trianguliacijos metodologija; Vartotojų elgsena; Viešbučių paslaugos; Viešbučių paslaugos, vartotojų elgsena, trianguliacijos metodologija, modeliavimo koncepcija; Consumer behavior; Modelling conception; Services of hotels; Services of hotels, consumer behavior, triangulation methodology, modelling conception; Triangulation methodology.
ENWhile developing hotels services market and taking into account the social-economical life changes, it is necessary to study and model the behavior of hotel services consumers. Therefore the problem of this article is the identification and adaptation of hotels services consumer behavior theories and methods to changing environment conditions. The object of the research is hotels services consumers' behavior. Consequently, the prepared empirical research methodology of hotels services consumers' behavior which has adapted while researching Lithuanian hotels services consumers behavior, is presented in the article. The proposed methodology is based on triangulation principles. Summarizing qualitative and quantitative research results, the new conception of hotels services consumers behavior modelling has formulated the directions of further research. [From the publication]