Studijų programų atnaujinimo Lietuvoje apžvalga: studijų programos tikslų, studijų rezultatų formulavimo problematika ir tobulinimo metodiniai aspektai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Studijų programų atnaujinimo Lietuvoje apžvalga: studijų programos tikslų, studijų rezultatų formulavimo problematika ir tobulinimo metodiniai aspektai
Alternative Title:
Issues in programme aims, learning outcomes formulation and methodic aspects of their improvement in Lithuania
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2011, 104, p. 79-85
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatoma pirmos pakopos studijų programų atnaujinimas (pagal 2007– 2013 m. žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioritetą „Mokymasis visą gyvenimą“ – toliau Programa), aptariant kilusias problemas formuluojant studijų programos tikslą (-us), studijų rezultatus, apžvelgiami galimi metodiniai sprendimai kilusioms problemos spręsti. Analizuojami 12 atnaujintų studijų programų aprašai, programas vertinusių ekspertų tarpiniai vertinimai (vertinimai) bei iliustruojama pokalbių su studijų programos rengėjais rezultatais. Taikyta literatūros šaltinių ir teisės aktų analizė, studijų programų rengimo ir atnaujinimo tematika, atnaujintų studijų programų analizė, pokalbis su studijų programas atnaujinančiais asmenimis (šešių studijų programų atnaujinimas), ekspertų vertinimo metodas. Studijų programas atnaujinantys asmenys dažnai nurodė šias problemas: nepakankamai aiški studijų siekinių, studijų rezultatų sąvokų samprata; nepakankama informacija, kaip formuluoti studijų rezultatus; neaiškumai dėl studijų rezultatų sąsajų su kompetencijomis; nepakankamai naudinga socialinių partnerių veikla. Ekspertinio vertinimo metu paaiškėjo dažnos šios problemos: nepakankamai aiškiai suformuluoti studijų tikslai, studijų tikslai labai išsamūs, pereinantys į specialistų poreikio aprašymą, neaiškiai apibrėžta, kokio lygmens specialistams skirti parengti, nepakankamai aiški (arba nepastebima) sąsaja su profesine kvalifikacija, poreikio analize, studijų rezultatai sutampa su dalyko rezultatais, nepakankamai aiškiai suformuluoti studijų rezultatai, nepakankama dermė su Dublino aprašais, kylančios abejonės ar studijų programos tikslai, studijų programos rezultatai formuluoti su socialiniais partneriais ir koks pastarųjų indėlis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Studijų programa; Studijų programos tikslai; Studijų rezultatai; Europos kreditų perkėlimo ir kaupimo sistema; Aukštasis mokslas; Study programme; Study programme aims; Learning outcomes; European credit transfer and accumulation system; Higher education.

ENThe aim – to present the study programme renewal problems in formulation of the study aims, learning outcomes on the basis of programme renewal and assessment results. The main methods used in the research are: the literature, documents, study programmes analysis, discussions with study programme staff, expert method. Staff of renewing study programmes indicated these problems: unclear understanding about learning outcomes, linguistic and thesaurus problems, lack of information how formulate learning outcomes, differences between learning outcomes and competencies, ineffective social partners work. The recurring problems revealed during expert’s evaluation: not clear formulated learning outcomes, learning outcomes interlaced with programme demand, learning outcomes unclear and not clear witch level of specialist will be, learning outcomes insufficiently linked to programme demand, purpose, the competencies not so good for labour market, not clear study outcomes links with Dublin descriptions. There is analysis why for experts isn’t clear how effective work was with social partners or does the study programme aims, learning outcomes formulated with social partners too. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/40798
Updated:
2018-12-17 13:12:50
Metrics:
Views: 30    Downloads: 3
Export: