LTAudingos Peluritytės knygos centre – šeštojo dešimtmečio kartos svarbiausi kūrėjai: Kornelijus Platelis, Nijolė Miliauskaitė, Donaldas Kajokas ir Gražina Cieškaitė, savo pasaulėžiūra įkūniję klasikinės kultūros vertybes ir savo kūryba tęsiantys stilistinę avangardo bei kalbos eksperimento tradiciją. Pasak autorės, tai kūrėjai, atnaujinę lietuvių poezijos idėjų bei stilistikos palikimą. Knygos tema yra itin aktuali: nė apie vieną šių kūrėjų, kurių kiekvienas vertas monografijos, iki šiol nepaskelbta jokių rimtesnių studijų; autorė yra viena kūrybingiausių šiuolaikinės lietuvių literatūros interpretatorių, pasižyminti ypatingomis filosofavimo galiomis. Recenzijose, pranešimuose, trumpose esė apie Justiną Marcinkevičių, Marcelijų Martinaitį, Aidą Marčėną, Leonardą Gutauską, Onę Baliukonę, Viktoriją Daujotytę ir kt. visu ryškumu atsiskleidžia autorės rašymo privalumai: kritikės temperamentas, asmenybinis santykis su objektais, emocingas, stilingas žodis, netikėtos įžvalgos, platūs minties kontekstai, analitiškumas, šmaikštumas. Neginčijamas Peluritytės kritikos darbų vertingumas – mokėjimas poetinį tekstą matyti, juo grožėtis ir jį aprašyti. Tam labai padeda jos platus kultūrinių kontekstų žinojimas ir jų įtraukimas į skaitymus. Mitologinės figūros, pasakojimai, simbolinės prasmės šifruojami čia su tokiu įsigilinimu, įsijautimu, išmanymu ir entuziazmu, kad gali nuginkluoti net ir skeptiškiausią tokiems dalykams skaitytoją. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Contemporary Lithuanian literature; Contemporary poetry; Neoclasicism; Kornelijus Platelis; Gražina Cieškaitė; Donaldas Kajokas; Nijolė Miliauskaitė.
ENThe book of Audinga Peluritytė focuses on the most prominent authors of the Fifties - Kornelijus Platelis, Nijolė Miliauskaitė, Donaldas Kajokas and Gražina Cieškaitė – whose world-view embodied classical cultural virtues and whose works continued the tradition of stylistic vanguard and language experiment. These are the authors who restored the heritage of ideas and stylistics of the Lithuanian poetry. So far, there have been no at least more serious studies published on these authors each of whom is worthy of a monograph. The author is one of the most creative interpreters of the contemporary Lithuanian literature. Her reviews, presentations and short essays about Justinas Marcinkevičius, Marcelijus Martinaitis, Aidas Marčėnas, Leonardas Gutauskas, Onė Baliukonė, Viktorija Daujotytė and other reveal with full intensity the author’s writing qualities - critic’s temperament, personal relation with the objects, emotional and stylistic language, unexpected insights, broad contexts of thought, analytical capacities and savour. Undisputable merit of Peluritytė’s criticisms represents the ability to view the poetical text, to admire it and to depict it. A great contribution to this merit is made by her broad knowledge of cultural contexts and inclusion theirof to the readings. Mythological figures, narrations and symbolic implications are encoded with such an absorption, empathy, sophistication and enthusiasm that it may disarm even those readers who are the most skeptical about these things.