LTNė vienas negimsta mokėdamas elgtis taip, kaip to išmokstama vėliau. Pirmiausiai vaikai mokosi iš aplinkos, kurioje jie auga, iš savo klaidų, iš didėjančios patirties, sukauptų žinių irpan. Žmogus, sųveikaudamas su aplinka, formuoja savo elgesio kultūrų visų gyvenimų, atsižvelgiant į (ai, ko iš žmogaus reikalauja jo dvasinė būsena ir kiek žmogus yra pasirengęs priimti naujas situacijas (socialinio intelekto motyvacija). Pagrindiniai šio proceso veiksniai yra tėvai, kaip vaiko elgesio modeliuotojai; mokytojai ir draugai - socialinio vaidmens modeliai; kasdieninė veikla, socializacijoje atliekanti direktyvinę funkcijų. Atsižvelgiant į minėtus veiksnius, straipsnyje yra analizuojami trys aspektai: šeimos įtaka moksleivių elgesio kultūrai ir jų adaptacijai mokykloje; moksleivių elgesys visuomenėje ir mokykloje; pagrindiniai moksleivių elgesio vertinimo kriterijai ir jų pasiskirstymas lyčių atžvilgiu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Elgesio kultūra; Elgesys; Socialiniai ir pedagoginiai aspektai; Socialiniai modeliai; Stereotipai.
ENThe culture of student's behavior is formed by social institution, such as: family, school, class or group and so on, where through socialization is performing a directive function daily work. In this article three aspects are compared and analyzed: a family influence to the culture of student's behavior and their adaptation at school; the opinions of the students about their behavior in society and a school; the main estimation of students' behavior and its distribution among the students of different sex. The main object of the research were family relationships and their forms at participation in the school's life, as they make the biggest influence on students' activity, their representation in the group, and students chooses behavior model with teachers and class-mates. [From the publication]