Pardavimo prognozavimo praktika Lietuvos lengvosios pramonės įmonėse

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pardavimo prognozavimo praktika Lietuvos lengvosios pramonės įmonėse
Alternative Title:
Sales forecasting practice in Lithuanian light industry enterprises
In the Journal:
Inžinerinė ekonomika [Engineering Economics]. 2000, Nr. 2 (17), p. 55-66
Keywords:
LT
Ekonominė analizė. Prognozavimas / Economic analysis. Forecasting; Įmonės. Bendrovės / Companies. Enterprises; Rinka. Rinkodara / Market. Marketing.
Summary / Abstract:

LTPrognozavimas numato įmonės galimas ateities veiklos vystymosi kryptis. Kuo tikslesnė prognozė, tuo didesnė tikimybė veiklą pakreipti didėjančio pelningumo linkme. Intensyvėjant rinkos sąlygų kaitai, didėja prognozavimo vaidmuo įmonių veikloje, tačiau didėja ir nepasitikėjimas prognozavimo galimybėmis numatyti tikslų sąlygų kitimą. Mokslinėje literatūroje nemažai dėmesio skiriama prognozavimo galimybių įrodymams bei jo metodų ir metodikų tobulinimo klausimams. Tačiau, sprendimas, tinkamas vienose šalyse, ne visuomet tinka, reiškiantis kitų šalių ekonomikos specifikai. Prognozavimo metodikų bei veiklos organizacinės galimybės, kurioms skiriama nepakankamai dėmesio, turi įtakos prognozavimo rezultatyvumui. Tačiau, norint tai numatyti konkrečiomis sąlygomis būtini praktiniai tyrimai. Šiame straipsnyje pateikti Lietuvos lengvosios pramonės įmonėse atliekamo pardavimo prognozavimo tyrimų rezultatai bei jų vertinimas. Taip pat pateiktos preliminarios rekomendacijos, kaip spręsti iškilusias problemas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kokybinis prognozavimas; Lengvosios pramonės įmonės; Pardavimai; Pardavimo prognozavimas; Prognozavimas; Light industry companies; Prediction; Qualitative forecasting; Sales; Sales forecasting.

ENThe Forecasting foresees company's activities development directions in the future. As more precise forecasting, as more possibilities to turn activities in profitable way. The forecasting role in company activity is growing, but also is growing distrust in forecasting possibilities to foresee causes changes. There are a lot of literature about forecasting, forecasting methods. Anyway, if the right decisions was taken in country the are, it doesn't mean, these decision are adequate in another. If the company did not have enough attention for forecasting, the forecasting results are less precise. There are discussed Lithuanian companies sales forecasting survey results and it evaluation in this article. Also there are provided preliminary recommendations how to solve determined problems. [Text from author]

ISSN:
1392-2785; 2029-5839
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/40555
Updated:
2018-12-17 10:48:11
Metrics:
Views: 14    Downloads: 4
Export: