LTAutomobilių eismo avarijų apskaičiuoti ekonominiai kaštai 1998 m. Estijoje sudarė 66,6–80,6 mln. JAV dolerių, Latvijoje 162,7–194,7 mln. JAV dolerių, Lietuvoje – 230,5–267,5 mln. JAV dolerių. Dauguma šių išlaidų buvo susiję su sužeidimais ir jose dominuoja rinkos produktyvumo, namų ūkių produktyvumo ir medicinos priežiūros nuostoliai. Žala nuosavybei sudaro apytikriai 16 procentų Estijoje ir 17 procentų Latvijoje ir Lietuvoje. Pripažįstama, kad šioje studijoje taikomi apvalinimai ir prielaidos yra gana šiurkštūs ir tikriausiai ne visiškai tikslūs. Nuolat besikeičiantis automobilių parkas, eismo dinamika ir tankis sukuria bazę, pilną netikrumo, kur nuostolius įvertinti tam tikra forma ir remiantis stabiliais kaštais būtų iššūkis bet kam. Tačiau jei skaičiavimus atlikti vienodai ir taikant nuoseklią metodologiją, jie bus naudingas įrankis vertinant problemos dydį bendrojo vidaus produkto, nacionalinio biudžeto kontekste ir jos reikšmę ryšium su kitomis biudžeto išlaidomis. Susikoncentravus į automobilių avarijų kaštus neatsižvelgiama į šių įvykių nematerialias pasekmes asmenims ir šeimoms ir tam neturėtų būti taikomas kaštų-išlaidų santykis. Nematerialių pasekmių, tokių kaip skausmas ir kančios, matavimas buvo atliktas keliuose tyrimuose. Tačiau dauguma autorių sutaria, kad žalojančios automobilių avarijų pasekmės yra daug didesnės, nei galima išmatuoti ir išreikšti finansiniais terminais.Reikšminiai žodžiai: Baltic countries; Baltijos valstybės; Baltijos šalys (Baltic states); Eismo įvykiai; Ekonominiai avarijų kaštai; Ekonominės pasekmės; Kelių eismo avarijos; Traffic accidents; Baltic countries; Baltic states; Economic consequences; Economic cost of accidents; The Baltic countries; Traffic accidents.
ENEconomic costs traffic accidents in 1998 amounted to $66.6–80.6 million in Estonia, $162.7-194.7 million in Latvia and $230.5-267.5 million in Lithuania. Majority of the costs was related to injuries and dominated by loss in market productivity, household productivity and medical care. Property damage amounts to approx. 16% in Estonia and 17% in Latvia and Lithuania. It is recognised that numbers in this study were rounded therefore assumptions are rather rough and not completely accurate. Constantly changing car pool, traffic dynamics and density create a basis full of uncertainty where assessing loss in a certain form and using stable costs would be a challenge to anyone. Nevertheless, if calculations are uniform and based on a consistent methodology, they can become a useful tool in assessing the extent of the issue in the context of GBP and national budget, and its significance in relation to other budgetary expenses. Focus on the costs of traffic accidents leaves out intangible consequences of accidents to people and families, and this should not be subjected to cost and expense ratio. Measurement of intangible consequences such as pain and suffering was a subject of few other studies. But majority of authors agree that harming outcomes of traffic accidents are much bigger than they may appear and are hardly measurable in financial terms.