LTRemiantis tyrimo autorių sukonstruotu vartotojų nuostatų empiriniu modeliu (N=1057), straipsnyje atskleidžiami vartotojų tipai jų socialinių nuostatų ir socialinių-demografinių kintamųjų ryšio aspektu. Lietuvoje analogiškų tyrimų atlikta labai mažai, todėl buvo prasminga užsienio mokslininkų ir tyrinėtojų hipotezes įvertinti Lietuvos gyventojų populiacijoje. Klasterinės analizės metodu sudarytas septynių vartotojų tipų pagal jų socialines nuostatas modelis. Buvo identifikuoti šie vartotojų tipai: kontroversiškas, ekonomiškai orientuotas ir modernus, novatoriškasis, racionalus, orientuotas į prekės patikimumą - „saugus“, atsargus ir kritiškas - „sunkus“, perdėtai taupus ir konservatyvus. Be to, buvo atskleista kiekvieno vartotojo tipo socialinė-demografinė charakteristika. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ekonomiškai orientuotas; Ekonomiškas ir koncervatyvus; Klasterinė analizė; Novatoriškas; Orientuotas į prekės patikimumą; Racionalus; Rūpestingas ir kritiškas; Socio - demografinė struktūra; Vartotojo tipologija; Vartotojų elgsena; Vartotojų nuostatos; Vartotojai; Careful and critical; Cluster Analysis; Consumer Behaviour; Consumer provisions; Consumer typology; Economical and conservative; Economically oriented; Innovative; Oriented to goods reliability; Reasonable; Socio - demographical content; Users types.
ENIn the previous stage of the research a cluster summary of 7 categories of users was set. Consumer typology undisclosed the socio-demographical content, so it will be only an abstraction and possess poor theoretical and practica' means. In this work I presented and described the socio-demographical analysis of user types and showed the real picture of these users: economically oriented and modern, innovative, reasonable, oriented to goods reliability, careful and critical, over economical and conservative. [From the publication]