LTGerai parengta strategija, apimanti organizacijos vizijos, misijos bei tikslų suformavimą bei jų įgyvendinimo programą, universitetų vadovams turėtų suteikti galimybę geriau suvokti vidinę ir išorinę aplinką, kurioje universitetas veikia, silpnąsias ir stipriąsias puses, galimybes, pavojus bei ypatingas kompetencijas ir imtis efektyvių veiksmų, kurie yra būtini kaitos strategijai įgyvendinti. Straipsnio tyrimo tikslas: išnagrinėti universiteto, kaip kintančios organizacijos, strateginio planavimo privalumus ir atskleisti jos formavimo pagrindinius principus bei galimybes. Siekiant, kad strategija būtų sėkmingai įgyvendinta, universiteto vadovybė ir visas universiteto personalas turi matyti teisingą strateginę kryptį ir vieningai susitelkti gerai parengtos strategijos įgyvendinimui. Strategijos formavimas ir jos valdymas – sudėtingas procesas, reikalaujantis teorinių žinių, praktinio patyrimo bei įgūdžių, o šiuolaikiniai aukščiausio lygio vadovai yra labai užimti kasdienėmis problemomis, todėl jiems padėti reikalingas specialistas – planuotojas. Planuotojo vaidmuo turi būti aktyvus, pasižymėti savarankišku mąstymu, drąsa bei įkvėpti pasitikėjimą universiteto vadovams. Siekiant visapusiškiau atskleisti vidinį universiteto potencialą, kuris aktyviau prisidėtų prie suformuotos strategijos įgyvendinimo, reikėtų glaudžiau susieti mokslinių darbų ir studijų kiekybės ir kokybės rezultatus su teisingu atlyginimu, tam integruotai panaudojant objektyvias ir visapusiškas reitingavimo bei motyvacijos sistemas.Reikšminiai žodžiai: Specialistas-planuotojas; Strategija; Strategijos formavimo planavimas; Strategijos formavimo privalumai ir principai; Strateginis planavimas; Strateginis universiteto planas; Strateginė vadyba; Universitetas; Universiteto administracija; Universiteto strategija; Universiteto veiklos; Specialist-planner; Strategic Management; Strategic Planning; Strategic plan of organization; Strategy; Strategy formation planning; Strategy formulation advantages and principles; University; University Administration; University activities; University strategy.
ENA well-coined strategy with a vision, mission and goals of organisation and their implementation programme should provide university leaders with an opportunity to better understand an internal and external environment in which university is operating, its advantages and disadvantages, opportunities, threats and special competencies and take effective actions that are necessary to implement a strategy of change. This study is aimed at analysing advantages of strategic planning for a university as a changing organisation and identifying key principles and potential to formulate such a strategy. To successfully implement the strategy, university management and entire university staff must take the correct strategic direction and unite in implementation of the well-thought strategy. Creation and management of the strategy is a sophisticated process calling for theoretical knowledge, practical experience and skill while modern top-level leaders are so consumed by everyday issues that they need a professional planner to assist them. Such planner must be active, independent thinker, possess courage and earn trust of the university management. To fully disclose an internal potential of a university which could actively contribute to implementation of the completed strategy, qualitative and quantitative results of research works and studies must be tied more closely to a fair remuneration by integrating objective and versatile rating and motivation systems.