LTSiekiant atskleisti tėvų požiūrį į priešmokyklinį ugdymą bei pateikti priešmokyklinio ugdymo organizavimo rekomendacijas, buvo atlikta mokslinės literatūros analitinė apžvalga, atliktas tėvų požiūrio į priešmokyklinį ugdymą tyrimas, ištirta, kaip tėvų požiūris susijęs su jų socialine padėtimi; išsiaiškintos priežastys, dėl kurių tėvai nesudaro sąlygų vaiko ugdymuisi institucijoje. Tyrimo imtis – 10 šeimų, kurių vaikai nelankė priešmokyklinio ugdymo įstaigų, 67 priešmokyklines ugdymo įstaigas lankančių vaikų šeimos (30 respondentų, kurių vaikai lanko kaimo priešmokyklinio ugdymo įstaigą, 37 – miesto) bei 30 pirmokų šeimų. Atskleista, kad kuo labiau sutampa šeimos ir ugdymo institucijos požiūris į ugdymą bei vaiko auklėjimą, tuo lengvesnė būna vaiko socializacija. Tėvų požiūris į priešmokyklinį ugdymą priklauso nuo dalyvavimo jame. Daugumos tėvų, kurių vaikai lanko priešmokyklinę grupę, nuomone, priešmokyklinis ugdymas sudaro ne tik lygias starto galimybes vaikams, paruošia vaiką mokyklai, bet ir padeda spręsti šeimos socialines problemas. Pirmokų tėvai priešmokyklinį ugdymą vertina pozityviai, todėl galima teigti, kad priešmokyklinio ugdymo turinys tenkina tėvų lūkesčius. Tėvai domisi vaiko ugdymu, tačiau jį supranta daugiau kaip mokymosi įgūdžių įtvirtinimą, o ne kaip vieną iš sėkmingos vaiko socializacijos veiksnių. Dalis tėvų nėra įsisąmoninę pagrindinio priešmokyklinio ugdymo tikslo. Tai rodo, kad tėvai nepakankamai informuojami apie esmines priešmokyklinio ugdymo nuostatas.Reikšminiai žodžiai: Pasirengimas mokyklai; Tėvų požiūris; Vaiko gerovė; Vaiko socializacija; Vaiko socializacija, šeimos nuostatos; Šeimos nuostatos; Atitude of family; Parental attitudes, school readiness, child welfare, child socialization, family provision; Preparing to school; Socialisation of children; View of parents; Welfare of child.
ENPre-primary education is one of the most important factors of early child's socialization. Advanced family's attitudes towards pre-primary education determine parents decision either let their child attend a pre-primary group or not. Appealing to the empirical research it may be stated that interaction between parents and an educational institution is not satisfying: parents get little information, collaboration is formal between family and an educational institution. Those parents, who did not give the possibility to their children to participate in pre primary education, realize pre-primary education as a social service that is guaranteed by the state. They do not realize the most important function of pre-primary education to get ready a child for a school. Positive changes were made by doing various reforms, researches and problem solving reached positive changes. It is noticed that parents' positive attitude towards pre-primary education is changing depending on a child's participation in it: parents of pre-primary and primary students assess pre-primary education more positive than those parents, whose children do not attend a pre-primary group. Consequently, organization of pre-primary education is rather fluent, Its content satisfy parents partially. Parents think that an educational institution is a social partner. However, there are problems in changing negative parent's attitude towards pre-primary education. It is important to solve this problem and find the best way in giving information to parents. [text from author]