LTStraipsnyje keliamos jaunesniojo mokyklinio amžiaus (10-11 m.) vaikų religinės, dorovinės savimonės ugdymo problemos, aptariama krikščioniškojo dorinio idealo vieta ugdymo apskritai ir religinio ugdymo turinyje, reikšmė tampant visaverte asmenybe. Tyrimo tikslas – iškelti jaunesniojo mokyklinio amžiaus (10-11 m.) vaikų religinės dorovinės savimonės ir jausmų ugdymo problemas. Tyrimo metodai: literatūros analizė, lyginimas, apibendrinimas. Atsakymą į klausimą, kaip kovoti su nužmogėjusiu pasauliu, žmogus randa religijoje, nes ji yra ne tik religinio, bet ir dorinio auklėjimo šaltinis, iš kurio žmogus gali pasisemti jėgų ir įkvėpimo. Mokykla užima ypatingą vietą 10-11 metų vaikų katalikų religinio dorinio ugdymo procese, todėl vidurinės mokyklos bendrosiose programose nurodytos žinios privalo būti pateikiamos mokiniams nuosekliai ir sistemingai, siekiant programoje numatytų tikslų, atsižvelgiant į mokinių sugebėjimus, amžių, ypatybes. 10-11 metų vaikai jau turi pakankamai tikslią gėrio ir blogio sampratą, tačiau jiems dar reikia pagalbos, nes yra imlūs pasaulyje vykstantiems reiškiniams ir įvykiams, kurie ne visada priimtini krikščionišku požiūriu. Šis amžius – palankiausias diegti dorybes. Ugdomas vaikų savarankiškumas stiprina atsakomybės už savo elgesį jausmą. Priemones bei metodus būtina parinkti labai apgalvotai ir nuolat stebėti, kaip jie padeda formuoti religinius ir dorinius vaiko įsitikinimus.Reikšminiai žodžiai: Krikščioniška pasaulėžiūra; Krikščioniškas dorinis idealas; Krikščioniškas dorinis idealas, krikščioniška pasaulėžiūra, Šv. Raštas; Religinės moralinės vertybės; Šv. Raštas; Žmoniškumas; Bible; Christian moral ideal; Christian moral ideal of a Christian worldview; Christianbworld viev; Humanity; Religious moral values; St. Scripture.
ENThe paper explores the problems of educating religious and moral self-awareness of junior school-age children (10–11 years old), discusses the place of the Christian moral ideal in the general education and religious education content as well as its significance for becoming a full-fledged personality. The study aims to point out the problems of educating religious and moral self-awareness and feelings of junior school-age children (10–11 years old). The methods include the analysis of literature, comparison, summary. A person resorts to religion to find the answer to the question how to fight against the world that has been deprived of human values, because religion is the source of both religious and moral upbringing, in which a person may find strength and inspiration. School occupies a special place in the process of religious and moral education of Catholic children aged 10–11; therefore, the knowledge indicated in the general curricula of a secondary school must be provided to pupils in a consistent and systematic way, seeking the aims envisaged in the curriculum, with regard to pupils’ abilities, age and qualities. Children aged 10–11 have a rather precise concept of good and evil; however, they need help, because they are receptive to the phenomena and events undergoing in the world which are not always acceptable from the Christian point of view. This age group is most favourable for implanting virtues. The developed independence of children strengthens the sense of responsibility for their behaviour. Measures and methods must be selected very carefully and teachers should constantly monitor how they help to form children’s religious and moral beliefs.