LTEmocinis ugdytojo ir ugdytinio ryšio sukūrimas ir palaikymas yra viena iš svarbiausių protiškai atsilikusių vaikų sėkmingo bendrųjų gebėjimų ugdymo sąlygų. Unikali priemonė ryšiui kurti ir emocinei ugdytinio raiškai plėtoti yra muzika kaip emocijų kalba. Straipsnyje aptariama humanistinės krypties ugdymo metodų - intonavimo prasmės bei Nordoff-Robbins muzikos terapijos - taikymas neįgaliųjų muzikiniam ugdymui. Pateikiama aprašomoji kokybinė vieno atvejo analizė (nagrinėjami vidutiniškai sutrikusio intelekto ugdytinės muzikinio bendrųjų gebėjimų ugdymo proceso ypatumai). Teigiama, jog prigimtinio komunikacinio muzikalumo poreikio realizavimas įgalina plėtoti emocinius ir kitus bendruosius gebėjimus bei veikti protiškai atsilikusio asmens gyvenimo kokybę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Atvejo analizė; Emocinė raiška; Intonavimo prasmės įsisąmoninimo metodas; Komunikacinis muzikalumas; Neįgaliųjų muzikinis ugdymas; Nordoff-Robbins metodas; Vidutiniškai sutrikusio intelekto vaikai; Vidutiniškai sutrikusio intelekto vaikų emocinės raiškos plėtotė; Children with moderate intellectual impairment; Communicative musicality; Emotional development; Emotional skills development of the moderately intellectually impaired child; Method of Comprehension of the meaning intoned; Music education; Music education for children with special needs; Nordoff-Robbins method; Qualitative case study.
ENThe paper presents a qualitative case study of the music education for moderately intellectually impaired girl. One of the indispensable educational conditions is the emotional relationship between the teacher and the child. Music as an emotional language is unique means for establishing such relationships and developing emotional skills at music lessons. Humanistic Nordoff-Robbins method and the method of Comprehension of the meaning intoned used in the process of music education of the handicapped are discussed in the paper. It is stated, that realization of the natural need of the inborn Communicative musicality of the child enables the development of emotional and other general skills. [Text from author]