LTTyrimo objektas – tradicinio dainavimo tyrimo akustiniai metodai, kurie yra puikus vokalinio stiliaus analizės įrankis. Jų raidai būdingas etapiškumas, nulemtas akustinės analizės technikos tobulėjimo ir pasireiškiantis garso grafinio vaizdavimo galimybių didėjimu. Straipsnyje apžvelgiama akustinių metodų etnomuzikologiniuose dainavimo tyrinėjimuose raida, siekiama nustatyti akustinių metodų raidos ir jų taikymo tradicinio dainavimo tyrinėjimuose dėsningumus. Tuo tikslu nagrinėjami būdingiausi kompiuterinės akustinės analizės grafikai (akustiniuose tyrinėjimuose vyrauja kelių tipų grafikai), apžvelgiamas jų taikymas tiriant įvairius dainavimo stiliaus parametrus ir savybes. Taip pat aptariamos akustinės analizės tarpdalykinio konteksto problemos. Daroma išvada, jog akustinių metodų taikymui dainuojamojo folkloro tyrinėjimuose būdingi etapai, sąlygoti akustinės analizės technikos tobulėjimo. Ryškiausi kokybiniai šuoliai susiję su elektrinių garso vizualizavimo prietaisų, melografo, kompiuterio atsiradimu. Akustinių metodų raida – tai pirmiausia garso grafinio vaizdavimo galimybių raida. Gana ilgai pagrindiniu akustinės analizės grafiku buvo automatinės aukščio transkripcijos grafikas. Dabar grafikų įvairovė praktiškai neribota, tačiau pagrindiniai yra šie: stiprio kitimo grafikas, plačiajuostės ir siaurajuostės spektrogramos, spektrų grafikai. Akustiniais metodais analizuojami įvairūs tradicinio dainavimo stiliaus parametrai: darnos, greiti aukščio kitimo procesai, ritmika, dinamika, fonetika, vokalinė technika, tembras.Reikšminiai žodžiai: , etnomuzikologija; Akustiniai metodai; Akustinė analizė; Tradicinis dainavimas; Tyrimo metodas; Acoustical analysis; Etnomusicogy; Research method; Traditional Music; Traditional singing.
ENAcoustical analysis is regarded as indispensable tool in studies of musical style. It provides researchers with valuable information for investigation of those faintly defined, yet distinctive properties that belong to unconscious and semi-conscious layers. Acoustic methods in studying of traditional singing cannot be treated as kind of peculiar methods, separately from wide interdisciplinary context. Basics of such methods lay in voice acoustics and acoustical analysis, in general; therefore methodology, developed for speech analysis and analysis of European professional singing has to be taken into account. Applications of acoustic methods in studying of traditional singing are related to organology, psychoacoustics, performance acoustics, etc. as well. Historical development of acoustical methods was stadial and conditioned by inventions of the corresponding equipment: oscillograph, melograph, and computer. This development manifested itself as increasing possibilities of graphical representation of sound. For a long time, the most important graph of acoustical analysis had been automatic transcription (pitch track). Several typical graphs of acoustical analysis (pitch track, intensity, spectrogram, spectrum graphs) as well as additional graphs for presentation of results and for the succeeding analysis are examined in this article. Applications of the graphs in studies of different parameters and features of style (scale, vibrato, glissando, ornaments, rhythm, dynamics, phonetics, vocal technique, and timbre) are also overviewed. [text from author]