LTTyrimo tikslas – įvertinti pasitikėjimo savimi ir perdegimo sindromo raiškos sąsajas tarp mokytojų ir socialinių pedagogų. Šiame tyrime buvo naudojamos lietuviško varianto V. Romeko pasitikėjimo savimi skalė ir V. Boiko perdegimo sindromo skalė. 224 pedagogai (99 socialiniai pedagogai ir 125 mokytojai) atliko pasitikėjimo savimi ir perdegimo sindromo klausimynus. Rezultatuose matoma, kad pedagogų pasitikėjimo savimi lygis ir perdegimo sindromo raiška turi neigiamą atvirkštinę priklausomybę (r=-0.81; p<0.001). Hipotezė, kad mokytojai ir socialiniai pedagogai pagal perdegimo sindromo raiškos lygį tarpusavyje skiriasi, nepasitvirtino. Socialinių pedagogų pasitikėjimo savimi lygis buvo aukštesnis nei mokytojų (p<0.05). Rezultatai parodė, kad išsiskyrę abiejų lyčių pedagogai pasižymi stipriau išreikštais perdegimo sindromo simptomais. Kai kurie vyrų pedagogų perdegimo sindromo požymiai (psichoemocinės dezorientacijos laipsnis, psichosomatinės būklės sutrikimai) pasireiškia stipriau nei moterų. Vyrai savo iniciatyvumą socialinių kontaktų srityje, savo asmenines savybes vertino negatyviau (p<0.05) nei moterys. Vyresniems pedagogams būdingi stipriau išreikšti perdegimo sindromo požymiai. Taip pat jie rodė menkesnį pasitikėjimą savimi. Tyrimas parodė nemažą ryšį tarp perdegimo sindromo ir sporto (p<0.01), bendravimo su draugais (p<0.01), laisvo laiko skirto kultūriniams renginiams (p<0.01) bei skaitymui (p<0.05). [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Mokytojai; Pasitikėjimas savimi; Perdegimo sindromas; Socialiniai pedagogai; Burnout syndrome; Social pedagogue; Social pedagogues; Sself-confidence; Teachers.
ENThe aim of this study was to evaluate the level of self-confidence and burnout syndrome and the relationship between them in the population of social pedagogues and teachers. Lithuanian versions of V. Romek's Self-confidence scale and V. Boiko Burnout scale were used in this research. 224 pedagogues (99 social pedagogues and 125 teachers) completed the measures of self-confidence and burnout syndrome. Results indicated that pedagogue burnout syndrome was significantly negatively related to self-confidence (r=-0.81; p<0.001). Research failed to prove the hypothesis about the difference of burnout symptoms among social pedagogues and teachers. Social pedagogues' self-confidence level was higher than teachers' (p<0.05). Results indicated that symptoms of burnout are more strongly expressed among divorced pedagogues. Pedagogue burnout syndrome dimensions of psychoemotional disorientation and psychosomatic disorders were significantly higher among men than women. In the male group some indicators of self- confidence (initiative in social space, self esteem) were lower (p<0.05) than in the female group. Symptoms of burnout were more strongly expressed among senior pedagogues. They also demonstrated lower level of self-confidence. The research identified significant relationships between burnout symptoms and sporting activities (p<0.01), communication with friends (p<0.01), leisure time that pedagogues can spend for cultural enjoyment (p<0.01), and reading (p<0.05). [From the publication]