Kūrybiškumo kaita ikimokykliniame, jaunesniajame mokykliniame ir ankstyvosios paauglystės amžiuje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kūrybiškumo kaita ikimokykliniame, jaunesniajame mokykliniame ir ankstyvosios paauglystės amžiuje
Alternative Title:
Periods development of creativity of preschool, early school childrens and adolescents
In the Journal:
Ugdymo psichologija. 2007, Nr. 18, p. 16-21
Summary / Abstract:

LTŠiandienos mokslo pasaulyje vaiko kūrybiškumo kaitos tyrimo duomenys ganėtinai įvairūs (Jonynienė, 1987; Charles, Runco, 2001; Torrance, 1974; Claxton, 2005; Барышева, 2002; Макаревич, 2004 ir kt.). Šiame straipsnyje pateikiami vaiko kūrybiškumo (verbalinio ir neverbalinio) ypatumų ikimokykliniame, jaunesniajame mokykliniame ir paauglystės amžiaus tarpsniais, akcentuojant perėjimą iš vieno amžiaus tarpsnio į kitą. Iš viso tyrime dalyvavo 394 vaikai (nuo 5 iki 15 metų) iš Lietuvos įvairių miestų. Tyrimo metodas - E. P. Torrance'o (1974) kūrybinių užduočių testas (Torrance Tests of Creative Thinking, TTCT), kurį sudaro 2 dalys: vaizdinė ir verbalinė. Pagrindiniai kūrybiškumo parametrai tyrime buvo: gausumas, lankstumas, originalumas ir detalumas. Atlikto tyrimo rezultatai parodė, kad vaiko kūrybiškumo raida nėra tolydi; tačiau tiriant vaiko verbalinio ir neverbalinio kūrybiškumo raidą nėra nustatyta akivaizdžių kritinių periodų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kritiniai vaiko kūrybiškumo raidos periodai; Kūrybiškumo raidos periodai; Verbalinis ir neverbalinis kūrybiškumas; Critical periods of development of creativity of child; Periods of development of creativity; Verbal and non-verbal creativity.

ENThe research analyses specifics of verbal and non-verbal creativity of preschool, early school and adolescence, focusing on the transition between the phases. Investigated 394 children in total (age 5-15) from different Lithuanian towns. Research method: E. P. Torrance (1974) (Torrance Tests of Creative Thinking, TTCT). The most important parameters of creative thinking were: fluency, flexibility, originality, elaboration. Research results showed that development of creativity of children is not continuous; there was not found obvious critical periods in verbal and non-verbal development of creativity of children. [From the publication]

ISSN:
1392-639X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/40007
Updated:
2021-01-10 16:40:35
Metrics:
Views: 90    Downloads: 45
Export: