LTStraipsnyje apibendrinamos analizuotos ir vertinamos darbo rinkos profesinio mokymo (II lygio) programos, kurias įgyvendina TŪB „Verslo rėmimo centras“, tiriama, kaip jos atitinka darbo rinkos poreikius. Nustatyta profesinio mokymo svarba bei būtinumas aprūpinant darbo rinką darbo jėgos ištekliais; įvertinta profesinio mokymo įtaka nedarbui Lietuvoje mažinti, atsižvelgiant į ES šalių patirtį; išanalizuota TŪB „Verslo rėmimo centro“ veikla perkvalifikuojant bedarbius; atlikta apskaitininkų, įmonės darbo organizatorių ir administracijos darbuotojų mokymo programų turinio ir struktūros analizė; įvertintos mokymo programos bedarbių požiūriu, atliekant dvi anketines bedarbių apklausas: mokymosi metu ir praėjus dviem mėnesiams, kai įsidarbino; atliktas mokymo programų vertinimas darbdavių požiūriu; įvertintos mokymo programos, nustatyti programų tobulinimo būdai bei pateiktos rekomendacijos. Nustatyta, kad mokymo programos iš dalies atitinka darbo rinkos poreikius. Parengti specialistai turi pakankamai teorinių žinių, reikalingų jų darbe, tačiau parengtiems specialistams trūksta praktinio pasirengimo, gebėjimo teorines žinias pritaikyti praktinėje veikloje. Per mažai dėmesio skiriama užsienio kalbos mokymui, kompiuterinio raštingumo ir asmeninių bendrųjų gebėjimų ugdymui. Atlikus mokymo programų turinio analizę nustatyta, kad netinkamai formuluojami mokymo programų kvalifikaciniai reikalavimai, jie visiškai nesiejami su atskirų dalykų tikslais.Reikšminiai žodžiai: Darbo rinka, profesinio mokymo programos, programos vertinimo kriterijai; Profesinio mokymo programų vertinimas; Profesinis mokymas; Specialistas; Studijų programa; Įsidarbinimas; Job Opportunities; Labour market, vocational training programmes; Specialist; Study program; Vocational training; Vocational training program evaluation.
ENThe influence of vocational training provided for the labour market upon reducement of the unemployment rate in Lithuania has been analysed, application of employment programmes taking into account the experience of the EU countries have been discussed, diverse researches conducted in vocational training and requalification have been surveyed in the paper. Three vocational training programmes, such as accounting, company work organisation and administration employee have been analysed in exhaustive manner. The method of the analysis of scientific literature, the analysis of documents, general and logic analysis, comparison and generalization, written questionnaire have been applied in the thesis. The hypothesis of this scientific research formulated by the author was justified with regard to the fact that the programmes of accounting, company work organisation and administration employee have been out-of-date and do not correspond to the current needs of the labour market and therefore require improvement. Recommendations for the improvement of the programmes have been provided in the thesis taking into account a constantly changing environment. [text from author]