LTStraipsnyje analizuojami nežymiai sutrikusio intelekto asmenų profesinio apsisprendimo teoriniai aspektai. Profesinio apsisprendimo savarankiškumo lygis priklauso nuo asmenybės psichinio, fizinio, socialinio išsivystymo, jos raidos psichologijos, priklausomybės dydžio nuo daugelio aplinkos faktorių, galinčių daryti įtaką sprendimui. Intelekto sutrikimas - specifinis veiksnys, savaip sąlygojantis profesinės psichologijos dėsningumus, t.y. profesijos pasirinkimą, interesų ir motyvų įsisąmoninimą, profesinį rengimąsi ir t.t. Pagrindinė problema - ne vien veiksmingos, teoriškai pagrįstos sistemos paieška bei kūrimas, bet ir įvairių negalių struktūrų pažinimo sudėtingumas. Sutrikusio vystymosi geras išmanymas ir į jį atsižvelgimas, organizuojant ugdomąjį procesą, - svarbiausias specialiojo pedagogo kompetencijos rodiklis. Besikeičiantis, nuolat atsinaujinantis mokslinis bei socialinis požiūris į negalę skatina peržvelgti darbinio bei profesinio neįgaliųjų rengimo sąlygas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Nežymiai sutrikusio intelekto asmenų ugdymas; Nežymiai sutrikusio intelekto jaunuoliai; Profesijos pasirinkimas; Profesinis apsisprendimas; Profesinis neįgaliųjų rengimas; Ugdymas; Ugdymas siekiant socialinės integracijos; Educating for full social integration; Education; Professional training of disabled; Students wilth mild learning difficulties; Students with mild learning difficulties; Vocational choice.