LTStraipsniu tęsiamas publikacijų apie įstatymų leidybos procese dalyvaujančius subjektus ciklas. Tyrimo objektas šį kartą yra Konstitucinis Teismas. Straipsnyje ne tik nagrinėjama, kokias galias įstatymų leidyboje turi Konstitucinis Teismas, bet ir bandoma įvertinti faktinę jo įtaką šioje srityje. Nemažai dėmesio skiriama Konstitucinio teismo pateikiamo Konstitucijos nuostatų aiškinimo reikšmei. Pažymėtina, kad pats Konstitucinis teismas jau išsakė poziciją šiuo klausimu, tačiau ji nėra paremta Konstitucijoje expresis verbis įtvirtintomis nuostatomis. Vadinasi, tam, kad būtų reikšminga, jai turi pritarti visuomenė, kitos valdžios šakos ir kiti politinio proceso dalyviai. Straipsnyje nagrinėjama tema nėra visiškai nauja. Ją (bent keliais sakiniais) paliečia dauguma apie Konstitucinį Teismą rašančių autorių, tačiau tokia jau mažos valstybės specifika, kad absoliuti dauguma šių autorių yra arba buvo šio teismo teisėjais. Tai lemia tam tikrą „institucinį požiūrį“. Todėl vertinant Konstitucinio Teismo vaidmenį žvilgsnis „iš šono“ taip pat gali būti naudingas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Konstitucija; Konstitucinio teismo jurisprudencija; Konstitucinis Teismas; Konstitucinė doktrina; Konstitucinė teisė; Įstatymų leidyba; Constitution; Constitutional Court; Constitutional Court jurisprudence; Constitutional doctrine; Constitutional law; Legislation; Process of legislation; The Constitutional Court.
ENThis article deals with the problems of interaction between judicial and legislative authorities. It is devoted to reveal the role of the Constitutional Court of Lithuania (hereinafter- the Court) in the process of legislation and its impact on the legislative decisions. Four main aspects are being analysed in the article: general competence of the Court (in respect to the process of legislation); socalled "negative legislation"; legal weight of the official interpretation delivered by the Court; actual impact that is being made to the legislative decisions by the jurisprudence of the Court. The main idea of the article could be represented by two main findings. Firstly, it could be said that the role in the process of legislation as much as the impact of the Court to the legislative decisions are quite (and getting even more) considerable. Also, (that is secondly) the majority of the judges of the Court seams to have certain aspirations that are much bigger than Lithuanian Constitution provides or our legal traditions admits. These aspirations appeared in the last one or two years and it is not clear at the moment if they would be admitted by other branches (especially the legislative one). [From the publication]