LTMuzikiniame ugdyme individuali vokalinė raiška savo turiniu, perteikiamomis žiniomis, puoselėjamomis vertybėmis yra ypač reikšminga būsimų muzikos mokytojų emociniam, dvasiniam ir intelektualiniam tobulėjimui. Šis straipsnis analizuoja būsimų muzikos mokytojų individualią vokalinę raišką muzikinio ugdymo proceso kontekste ir būsimo muzikos mokytojo tapsmo kompetentingu šios profesijos atstovu ypatumus. Remiantis mokslinės literatūros, švietimo dokumentų analize ir kiekybiniu tyrimu, atliktu Lietuvoje, pateikiamos įžvalgos, leidžiančios teigti, kad individuali vokalinė raiška (savo turinio specifiškumu ir poveikio įvairumu) turi reikšmingą poveikį būsimų muzikos mokytojų asmeninėms kompetencijoms. Pabrėžtina, kad individuali vokalinė raiška ypač veikia kūrybiškumą, pasitikėjimą savimi, emocionalumą ir tikslo siekimo įgūdžius. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Individuali vokalinė raiška; Muzikos mokytojo kompetencijos; Asmeninės kompetencijos; Muzikinis ugdymas; Individual vocal expression; Music teacher’s competencies; Personal competence; Musical education.
ENIn music education, individual vocal expression is a significant fact contributing to future teachers’ emotional, spiritual and intellectual perfection. This article examines aspects of the individual vocal expression of future music teachers in the context of education related to becoming a competent member of the music teacher’s profession. Using the methods of analysis of the education documents and quantitative analysis, the results of the research, which was conducted in Lithuania, are presented. The findings suggest that the individual vocal expression has a significant impact on the future teachers’ personal competence. It is important to underline that the individual vocal expression strongly influences creativity, self-confidence, emotionality and skills of achieving the goal. [From the publication]