Medijos, žiniasklaida, žurnalistika tradicinėje ir tinklaveikos visuomenėje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Medijos, žiniasklaida, žurnalistika tradicinėje ir tinklaveikos visuomenėje
Alternative Title:
Media, mass media, journalism: intersections and interactions the aspects of media analysis
Editors:
Pečiulis, Žygintas, redagavimas [edt]
Publication Data:
Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2012.
Pages:
364 p
Notes:
Bibliografija ir asmenvardžių rodyklė.
Contents:
Įvadas — Medijos, žiniasklaida, žurnalistika: sankirtos ir sąveikos — I. Metodologiniai medijų tyrimo aspektai — 1. Medijamorfozės: nuo monoraiškos iki daugiaterpiškumo. Medijų analizės prielaidos. Rašto dominavimas – sustingdyto žodžio era. Tolimas rašymas, arba naujosios komunikacijos savybės. Vizualumo revoliucija: kova už teisę egzistuoti. Komunikacinė spiralė: pasigirsta žmogaus balsas. Vaizdo ir garso simbiozė: keliavimas neišeinant iš namų. Daugiaterpė era: komunikacinis grįžimas į ausies kultūros laikus — 2. Seno ir naujo sankirta medijų tyrimų erdvėje. Egzistencinis poreikis bendrauti ir pažinti. Masinė komunikacija ir industrinė visuomenė. Komunikacija – nuostabiausias dalykas. Tiesos ir objektyvumo paieška. Erdvės ir laiko santykis ir technologijos. Apie virtualumą ir realumą — II. Žurnalisto veiklos teisinis reglamentavimas ir žiniasklaidos organizacijos funkcionavimas — 1. Žiniasklaidos teisė ir etika. Teisės ir moralės santykis ir sąveika. Visuomenės informavimo nuostatos ir jų taikymas. Žurnalistui ir viešosios informacijos rengėjui keliami reikalavimai. Praktinės žiniasklaidoje pažeistų asmens teisių gynimo problemos — 2. Žiniasklaidos ekonomika: naujienų organizacijos, verslas, modeliai ir veiksniai. Žiniasklaidos organizacijų apibrėžtis. Žiniasklaidos ir verslo tapatumas. Žiniasklaidos veiklos modeliai. Žiniasklaidos organizacijos veiksniai — III. Žurnalistikos kūrinio formą ir turinį lemiantys veiksniai.— 1. Žurnalisto ir šaltinio bendravimo principai. Darbo su šaltiniais ypatumai. Žurnalisto ir šaltinio bendravimo veiksniai — 2. Rašto raiškos (spaudos) žanrų klasifikavimas: tradicija ir konvergencija. Spaudos žanrų klasifikavimo problemos — 3. Garso raiškos (radijo) žanrų klasifikavimo problema. Naujienų pateikimo radijuje pokyčiai. Kitos programos. Radijo programų pokyčiai — 4. Audiovizualinės raiškos žanrai: skoliniai, perdirbiniai, naujadarai. Technologinis ir stilistinis audiovizualinių žanrų kaitos aspektai. Televizijos žanrų klasifikavimo tradicija. Informacijos perdavimo būdai daugiaterpės raiškos ir daugialypės sklaidos kanalais. Televizijos žurnalistikos žanrų klasifikavimo problema — IV. Manipuliacinis informacijos poveikis — 1. Technologijų poveikis ir manipuliacija naujienų vadyboje. Teorinių manipuliacijos tyrimų apžvalga — Užsienio naujienos ir baltoji propaganda. Užsienio naujienų svarba. Ekspektuojama ir esama žiniasklaida. Baltoji propaganda. Užsienio naujienos iš butelio kaklelio. Vienos ideologijos sklaida — Išvados — Literatūra — Summary — Asmenvardžių rodyklė — Apie autorius.
Summary / Abstract:

LTŠioje monografijoje medijų, žiniasklaidos ir žurnalistikos terminai pateikiami įvairiuose kontekstuose. Išskirtinis masinės komunikacijos priemonių bruožas – informacijos sklaida ypač didelėms auditorijoms. Kasdienėje praktikoje paplitęs žiniasklaidos terminas paprastai vartojamas apibūdinant siauresnį visuomenės informavimo lauką – periodinės sklaidos masinės komunikacijos priemones, kurių tam tikrą dalį turinio sudaro žurnalistikos kūriniai. Kalbant apie žiniasklaidą paprastai iškyla misijos ir komercijos dilema. Žiniasklaida yra verslas, tačiau paprastai pabrėžiama ypatinga šios veiklos specifika. Monografijoje žiniasklaidos organizacijos analizuojamos pagal įvairius verslo modelius. Žurnalistinio kūrinio rengimo procesą sudaro trys etapai: informacijos rinkimas, rengimas ir sklaida. Pirmiausia monografijoje nagrinėjamos nuostatos, kuriomis vadovaujamasi pasirenkant šaltinį. Per žurnalistinės veiklos dešimtmečius susiformavo žurnalisto ir šaltinio santykius apibūdinantys standartai. Antrasis žurnalistinės veiklos etapas – informacijos rengimas, suteikiant jai tam tikrą formą arba žanrą. Knygoje analizuojamas informacijos priskyrimas tam tikram žanrui. Siekiant atskleisti žanrų klasifikavimo skirtumus, pristatoma sovietinė, Šiaurės Amerikos ir konkurencinės eros Europos televizijų sistemos. Konvergencinėje daugiaterpėje aplinkoje suartėjant įvairioms raiškoms ir technologijoms, vis dar išlieka tradiciniai audiovizualinės raiškos žanrai, tačiau tenka taikytis prie kintančių aplinkybių – mobilumo, naujų turinio pateikimo būdų.Reikšminiai žodžiai: Medijos; Medijos, žiniasklaida, žurnalistika; Tinklaveikos visuomenė; Žiniasklaida; Žurnalistika; Journalism; Mass media; Media; Media, mass media, journalism; Network society.

ENThis monograph presents the terms of media, mass media and journalism in various contexts. Exclusive feature of the mass media is spread of information for in particular large audiences. The mass media term common in daily practice usually is used to describe a narrower field of public information, i.e. mass media of periodic dissemination, in which journalistic writings form certain part of their content. When talking about mass media, usually the dilemma of mission and commerce arises. Mass media is business, but usually the peculiar specifics of this activity are emphasised. Mass media organisations are analysed by various business models in the monograph. The process of journalistic writing creation consists of three stages: information collection, preparation and dissemination. First of all, the monograph discusses the criteria in selecting the source. Standards describing the relations between a journalist and a source have developed during the decades of journalism practice. The second stage of journalistic activity is information preparation by giving certain form or genre to it. Assignment of information to a certain genre is analysed in the book. In order to reveal differences in genres classification, soviet, North American and European television systems of competition era are introduced. With the gap between various expressions and technologies growing narrower in the convergent multi-media environment, conventional genres of audio-visual expression survive, but they have to adjust to the ever-changing circumstances - mobility, new modes of content presentation.

ISBN:
9786094590832
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/39417
Updated:
2014-02-28 20:30:40
Metrics:
Views: 263
Export: