LTŠioje monografijoje medijų, žiniasklaidos ir žurnalistikos terminai pateikiami įvairiuose kontekstuose. Išskirtinis masinės komunikacijos priemonių bruožas – informacijos sklaida ypač didelėms auditorijoms. Kasdienėje praktikoje paplitęs žiniasklaidos terminas paprastai vartojamas apibūdinant siauresnį visuomenės informavimo lauką – periodinės sklaidos masinės komunikacijos priemones, kurių tam tikrą dalį turinio sudaro žurnalistikos kūriniai. Kalbant apie žiniasklaidą paprastai iškyla misijos ir komercijos dilema. Žiniasklaida yra verslas, tačiau paprastai pabrėžiama ypatinga šios veiklos specifika. Monografijoje žiniasklaidos organizacijos analizuojamos pagal įvairius verslo modelius. Žurnalistinio kūrinio rengimo procesą sudaro trys etapai: informacijos rinkimas, rengimas ir sklaida. Pirmiausia monografijoje nagrinėjamos nuostatos, kuriomis vadovaujamasi pasirenkant šaltinį. Per žurnalistinės veiklos dešimtmečius susiformavo žurnalisto ir šaltinio santykius apibūdinantys standartai. Antrasis žurnalistinės veiklos etapas – informacijos rengimas, suteikiant jai tam tikrą formą arba žanrą. Knygoje analizuojamas informacijos priskyrimas tam tikram žanrui. Siekiant atskleisti žanrų klasifikavimo skirtumus, pristatoma sovietinė, Šiaurės Amerikos ir konkurencinės eros Europos televizijų sistemos. Konvergencinėje daugiaterpėje aplinkoje suartėjant įvairioms raiškoms ir technologijoms, vis dar išlieka tradiciniai audiovizualinės raiškos žanrai, tačiau tenka taikytis prie kintančių aplinkybių – mobilumo, naujų turinio pateikimo būdų.Reikšminiai žodžiai: Medijos; Medijos, žiniasklaida, žurnalistika; Tinklaveikos visuomenė; Žiniasklaida; Žurnalistika; Journalism; Mass media; Media; Media, mass media, journalism; Network society.
ENThis monograph presents the terms of media, mass media and journalism in various contexts. Exclusive feature of the mass media is spread of information for in particular large audiences. The mass media term common in daily practice usually is used to describe a narrower field of public information, i.e. mass media of periodic dissemination, in which journalistic writings form certain part of their content. When talking about mass media, usually the dilemma of mission and commerce arises. Mass media is business, but usually the peculiar specifics of this activity are emphasised. Mass media organisations are analysed by various business models in the monograph. The process of journalistic writing creation consists of three stages: information collection, preparation and dissemination. First of all, the monograph discusses the criteria in selecting the source. Standards describing the relations between a journalist and a source have developed during the decades of journalism practice. The second stage of journalistic activity is information preparation by giving certain form or genre to it. Assignment of information to a certain genre is analysed in the book. In order to reveal differences in genres classification, soviet, North American and European television systems of competition era are introduced. With the gap between various expressions and technologies growing narrower in the convergent multi-media environment, conventional genres of audio-visual expression survive, but they have to adjust to the ever-changing circumstances - mobility, new modes of content presentation.