LTŠio straipsnio autorių tikslas yra ištirti MRU Erasmus mainų programos studentų (20 respondentų) užsienio kalbos įsivertinimą ir jų požiūrį į profesinės užsienio kalbos kompetencijos lygį studijuoti užsienio universitetuose, gebėjimus suprasti ir atlikti užduotis žodžiu ir raštu, priimančios šalies studijų privalumus ir išbandymus, bendravimo su kitais mainų programos studentais ypatumus. Respondentai apklausti elektroniniu būdu, tyrimo duomenys nagrinėti taikant kokybinį tyrimo metodą. Tyrimo rezultatai atspindi Erasmus mobilumo programos naudą bendrinės ir profesinės užsienio kalbos žinių tobulinimui ir mokytis naujų kalbų. Kelių kalbų žinojimas ir kalbų mokėjimo įgūdžiai sąlygoja profesinių žinių lygį, geresnius įvertinimus studijų procese, padeda susipažinti su įvairiomis kultūromis ir pasisemti svarbios gyvenimiškos patirties. Gauti rezultatai išryškino problemas, su kuriomis studentai susiduria mokydamiesi užsienyje: nepakankama kalbos kompetencija; studijuojamo dalyko sudėtingumas; studijų reikalavimai ir taisyklės; nepažįstama ir nauja aplinka, taip pat nepakankamas technologijų naudojimas studijų procese. Tyrimo rezultatai pagrindžia profesinės užsienio kalbos svarbą, kaip studentų mobilumo pagrindą, siekiant profesinių žinių ir įgūdžių mokymosi procese. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Daugiakalbystė; Erasmus mainų programa; Erazmus mainų programa; Kalbinė kompetencija; Multilingvizmas; Savęs vertinimas; Studentų mobilumas; Užsienio kalbų mokymas; Įgyti gebėjimai; Įgyti įgūdžiai; Įsivertinimas; Acquired skills; Erasmus exchange programme; Erasmus exchange programs; Foreign language learning; Linguistic competence; Multilingualism; Self-assessment; Students mobility.
ENWe live in a global society where education goes beyond the boundaries of one educational institution or even one country. In the European Union (EU) context, mobility of university students and their multilingual competence have always been a major concern and are at the heart of the EU policy towards the integration of its country members. Today we have to assume that multilingualism has become students' mobility and employability increasing factor. Seeing that, communication in several languages is an urgent need for young people who search for new learning or work experiences. Students from different nationalities or cultures come together to study in teams bringing with them different levels of language skills as well as expectations and beliefs of how they should be taught together. In other words, they contribute to the whole with their own cultural and linguistic input. The promotion of students' mobility in the EU has also had a huge impact in recent years in Lithuania, which has now become one of the countries with more students going abroad on an Erasmus programme. The conducted research focuses on Erasmus Exchange Students' self-evaluation of their language competence and reflections about the challenges they have encountered while applying their knowledge and skills in study process. For collection of data the qualitative research method was applied. The instrument was an interview composed of 10 open-ended questions. The paper also addresses a very important issue of interrelation between students' language competence and their educational aims. [From the publication]