LTStraipsnyje analizuojamos teisės į religinį švietimą prielaidos privalomojo pradinio ir vidurinio ugdymo proceso metu Lietuvoje. Straipsnį sudaro dvi dalys. Pirmoje dalyje aptariama konstitucinės teisės į minties, tikėjimo ir sąžinės laisvę esmė bei su religijos laisve susijusi teisė į religinį švietimą. Antroje straipsnio dalyje nagrinėjamas teisės į religijos laisvę ir tikybos mokymą privalomojo lavinimo procese teisinis reguliavimas. Valstybėms keliamas uždavinys užtikrinti vaikų ugdymą, atsižvelgiant į tėvų įsitikinimus ir vaikų poreikius. Tačiau Lietuvos Respublikos teisės aktuose išryškėjo tam tikros teisinio reguliavimo disfunkcijos, kaip efektyviai užtikrinti teisę į religinį auklėjimą. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Religijos laisvė; Teisė į mokslą; Teisė į religijos laisvę; Teisė į religinį mokymą; Žmogaus teisės; Freedom of religion; Human rights; Right to education; Right to freedom of religion; Right to religious education.
ENThe article analyzes preconditions of realization of the right to religious education in Lithuania during the period of compulsory education. The article consists of two parts. The essence of the freedom of thought, religion and conscience and their relation to religious education is discussed in the first part. The second part of the article analyses national legal framework related to compulsory education in the light of freedom of thought, religion and conscience. The states are required to ensure education of children according to religious convictions of their parents and needs of the children themselves. The Lithuanian legal regulation, however, allows certain ambiguities as to how effectively may the right to religious education be realised. [text from author]