Peculiarities of Lithuania's tourism strategy formation

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Peculiarities of Lithuania's tourism strategy formation
Alternative Title:
Lietuvos turizmo strategijos formavimo ypatumai
In the Journal:
Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai [Management of Organizations: Systematic Research]. 2004, Nr. 31, p. 79-89
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTTurizmo plėtros tikslai bendroje šalies ūkio struktūroje turi įtakos ir glaudžiai siejasi su kitų ūkio šakų strategijomis, jose numatytais veiksmais bei priemonėmis. Turizmo plėtra siejasi su tokiais valstybės veiklos sektoriais kaip aplinkos apsaugos, transporto, žemės ūkio, ES, regionų, smulkaus ir vidutinio verslo plėtra. Taigi, dalis turizmo plėtros funkcijų tiesiogiai ar netiesiogiai patenka į daugelio ministerijų, kitų institucijų kompetencijos sritį. Veiksminga turizmo plėtra galima tik esant subalansuotai visų lygių organizacinei struktūrai ir tvirtiems koordinavimo ryšiams. Plėtros priemonių vykdymas ir koordinavimas turėtų būti užtikrinamas remiantis Nacionaline turizmo plėtros programa, akcentuojant prioritetus. Formuojant valstybės turizmo politiką, kuri apima galimus strategijos įgyvendinimo veiksmus ir priemones, svarbus aspektas yra tarptautiniai santykiai, naujos partnerystės galimybės ir vystymas, turizmo įvaizdžio kūrimas konkurencinėje rinkoje. Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą vis svarbesnis tampa Lietuvos vaidmuo ne tik Europoje, bet ir kitose užsienio šalyse. Užsienio rinkų pritraukimas skatina šalies ekonomikos augimą, naujų darbo vietų kūrimą bei turizmo konkurencingumo didinimą. Norint pritraukti užsienio rinkas domėtis Lietuvos turizmu, reikalinga formuoti Lietuvos turizmo įvaizdį, kurį įtakoja įvairių lygių turizmo strategijos: valstybinė, regioninės ir institucinės. Todėl turizmo strategijos formavimas lygmenimis ir įgyvendinimas yra būtinas ir neatidėliotinas dalykas, apsprendžiantis tiriamos problemos aktualumą.Straipsnyje analizuojant D. Faulkner (1996), C. Bowman (1996), A. Poon (1993), M. Porter (...) strateginius modelius, parenkamas turizmo sričiai tinkamiausias modelis, akcentuojantis 4 pagrindinius principus, susijusius su rinka ir vartotojais, resursų valdymu, inovacijų diegimu bei strateginės pozicijos stiprinimu.Strategijos rengimas valstybiniu lygmeniu yra visos šalies turizmo strategijos pagrindas. Ši strategija turi diktuoti gaires kitų lygmenų strategijų rengimui. Šiame lygmenyje turi būti akcentuojami struktūriniai Lietuvos regionų vystymo planai, tarptautiniai ir Europos Sąjungos turizmo standartai bei turizmą reglamentuojantys teisiniai dokumentai. Regioninėms turizmo strategijoms priklauso atskirų miestų, rajonų, regionų strateginiai plėtros planai, turizmo programos regiono mastu ir kiti savivaldybių ar vietinės valdžios parengti dokumentai, akcentuojantys turizmo plėtrą atskiruose regionuose. Remiantis šio lygmens strategijomis, rengiamos institucinio lygmens (t.y. verslo vienetų) turizmo paslaugų vystymo strategijos. Pats optimaliausias variantas pasinaudoti A. Poon strateginiu modeliu turizmo sričiai. Šis modelis akcentuoja ciklišką turizmo įmonės veiklą, orientuotą į vartotojus ir rinką per turimų įmonės resursų ir inovacijų valdymą tam, kad sustiprėtų turizmo įmonės strateginė pozicija. Lietuvos turizmo strategijos formavimo lygmenimis (valstybiniu, regioniniu ir instituciniu) užuomazgos yra akivaizdžios. Blogiausia, kad visų trijų lygių suderinamumas nėra akcentuojamas ir juolab nekontroliuojamas. Lietuvos turizmo strategijos formavimo įvairiais lygiais ir jų įgyvendinimo rezultatai turi būti stebimi ir kontroliuojami, kad Lietuvos turizmo plėtros strategijos įgautų prasmę.Visos turizmo įmonės turėtų formuoti Lietuvos turizmo strategiją pagal sukurtą turizmo strategijos formavimo modelį lygmenimis, kur institucinio lygio strategijos formavimas apima A. Poon strateginį modelį cikliškumą kokybės ratą. [sutrumpintas autoriaus tekstas]Reikšminiai žodžiai: Turizmas; Turizmo strategija; Turizmo organizacijos; Turizmo strategijos formavimas; Tourism; Tourism strategy; Tourism organizations; Tourism strategy formation.

ENThe paper deals with the peculiarities of strategic models and emphasizes the most appropriate strategic model for tourism by A. Poon. This model includes 4 basic principles in the process of the formation of the tourism activity strategy. Further, the Lithuania's tourism strategy formation at various levels is presented (state level, regional level, and institutional level). In order to ensure the efficient Lithuania's tourism strategy formation at various levels and their coordination, it is important to use the suggested tourism strategy formation model as well as the control scheme. [From the publication]

ISSN:
1392-1142; 2335-8750
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/39274
Updated:
2018-12-17 11:28:02
Metrics:
Views: 40    Downloads: 6
Export: