LTLietuvoje sunku rasti specialios literatūros ar metodikos, skirtos teisėkūros procesui. Straipsnio tikslas – aptarti, kokios praktinės problemos kyla teisėkūros procese Vyriausybei realizuojant įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, taip pat rengiant kitus teisės aktų projektus, kurie priimami Vyriausybėje, ministerijose, vietos savivaldos institucijose. Įstatymas nereglamentuoja teisės aktų projektų rengimo planavimo, o Vyriausybė kasmet netvirtina sąrašo būtinų priimti įstatymų projektų, kurių reikalingumą pagrįstų ministerijos. Nėra rengiamos atskirų teisės aktų koncepcijos. Vis daugiau teisės aktų priimama todėl, kad nėra tikslaus įstatymų leidybos planavimo, neturima koncepcijos. Teisės aktų gausa verčia trumpinti jų parengimo ir derinimo su įvairiomis valstybės institucijomis terminus. Juridinei teisės akto ekspertizei laiko paliekama labai mažai. Teisės aktai pastarąjį dešimtmetį keičiami taip dažnai, tarsi būtų norima aplenkti besikeičiančius ekonominius, politinius, kultūrinius ir kitus visuomeninius santykius. Dėl tokio skuboto įstatymų priėmimo atsiranda kolizijų ir spragų, kurias vėliau mėginama pašalinti vykdomosios valdžios institucijoms priimant įstatyminio turinio nuostatas. Vyriausybės nutarimų rengimo procedūra yra panaši. Aiškus įstatymų projektų planavimo sistemos įvedimas, ekonominis teisės akto realizavimo įvertinimas, reikiama teisės aktų projektų rengimo kokybės priežiūra ir laiku bei tinkamas pasirengimas įgyvendinti teisės aktą leistų Vyriausybei žymiai geriau ir su mažesnėmis sąnaudomis realizuoti savo politines nuostatas.Reikšminiai žodžiai: Lietuvos Respublikos Vyriausybė; Teisėkūra; Teisėkūros procesas; Viešasis administravimas; Įstatymas; Government of the Republic of Lithuania; Law making; Lawmaking; Public administration.