LTStraipsnyje nagrinėjamas narkotinių medžiagų vartojimo problemos pateikimas Lietuvos interneto žiniasklaidoje. Argumentuojama remiantis Stenlio Coheno moralinės panikos ir Jocko Youngo deviacijos amplifikacijos teorijomis, aiškinančiomis žiniasklaidos poveikį visuomenės reakcijai į deviaciją. Britų kriminologai S. Cohenas ir J. Youngas sukūrė teorinį modelį, paaiškinantį, kaip žiniasklaida, manipuliuodama informacija apie narkotinių medžiagų vartojimo keliamą pavojų, sustiprina deviaciją. Atlikus naujienų portalo delfi.lt skaitytojų komentarų kokybinę turinio analizę, nustatyti du moralinės panikos dėl narkotikų požymiai: narkotinių medžiagų vartotojai vaizduojami kaip nevidonai, o narkotinių medžiagų vartojimo problema – kaip nesustabdomai plintanti liga. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Moralinė panika; Moralinė panika, narkomanas, narkotinės medžiagos, žiniasklaida; Narkotikų baimė; Narkotinės medžiagos; Žiniasklaida; Fear of drugs; Illicit drugs; Mass media; Moral panic; Moral panic, drug-addict, drugs, media.
ENSociological, criminological and communication science theories illuminated to the role of the mass media in deviance amplification process in the middle of the 20th century. British criminologist Stanley Cohen was among the first to draw attention to how the mass media is manipulating public fear of illicit drugs users. Another British criminologist Jock Young has developed a theoretical model which theoretically explains the connection between the public reaction to deviance and deviance amplification. This study is based on S. Cohen’s moral panic and J. Young’s deviance amplification theories. It is grounded in the analysis of data collected in qualitative content analysis of the readers’ comments in the news portal delfi.lt. Qualitative content analysis highlighted two symptoms of the moral panic: illicit drugs users were conceived as ‘folk devils’ and villains; the illicit drugs problem was presented as that of irresistibly spreading disease. [From the publication]