LTStraipsnio tikslas – atskleisti vokiškosios mokslų tradicijos požiūrį į komunikacijos mokslus, jų transformacijas pagal naują paradigmą ir nagrinėjamą objektą – medijas. Straipsnyje pateikiamos komunikacijos mokslų transformacijos prielaidos ir konkretūs transformacijos pavyzdžiai. Taip pat čia analizuojamos slinktys pačiuose komunikacijos moksluose, remiantis pavyzdžiais iš vokiškosios mokslų tradicijos, kuri iki šiol Lietuvoje buvo neįtraukta į komunikacijos mokslų diskursą. Straipsnyje išnagrinėjama nauja ir problemiška lietuvių kalboje medijos (dgs. medijų) sąvoka, pateikiama jos samprata ir aptariami jos vartojimo ypatumai. Išanalizavus sąvoką, atskleidžiama problema, kodėl medijos gali būti skirtingų mokslų tyrimo objektas. Tokiu būdu identifikuojama, kad medijos yra naujoji paradigma, pagal kurią pastarąjį dešimtmetį persiorientuoja tarpdisciplininiai komunikacijos mokslai. Straipsnio pabaigoje pateikiamas Stefano Weberio sukonstruotas medijų teorijų žemėlapis kaip gairės tolimesnėms medijų studijoms. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Tarpdisciplininiai mokslai; Komunikacijos mokslai; Medijų teorijos; Vokiškosios medijų teorijos sistemos.
ENThe main goal of this article is to present how communication sciences (studies) are being transformed in the last decade. A short analysis of the state-of-art of communication sciences lets us to identify big changes which are brought by a new paradigm called the “medium” paradigm. An important part of this article is devoted for defining the notion of “medium” and “media” which usage is still problematic in the Lithuanian language as well as in Lithuanian academia. In the second part of the article the relationship between the media and communication science is being established. The transformation of communication sciences is grounded with examples from German communication and media studies which is still ignored in Lithuanian communication science discourse. This article ends with S. Weber’s map of media theories which functions like a proposal for further investigation of medium. [From the publication]