Internationalization in retail trade services market as latecomer countries problem : the case of Lithuania

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Internationalization in retail trade services market as latecomer countries problem: the case of Lithuania
Alternative Title:
Internacionalizacija mažmeninės prekybos paslaugų rinkoje kaip vėluojančių šalių problema: Lietuvos atvejis
In the Journal:
Socialiniai mokslai. 2011, Nr. 3 (73), p. 74-85
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamą mokslinę problemą formuluoja probleminiai klausimai: kokie yra pagrindiniai internacionalizacijos bruožai mažmeninės prekybos paslaugų rinkoje? Ar vėliau prisijungusių šalių internacionalizacijos procesas skiriasi nuo išsivysčiusių šalių? Kokia mažmeninės prekybos operacijų internacionalizacijos vėliau prisijungusiose šalyse raiška? Kokia Lietuvos internacionalizacijos mažmeninės prekybos sektoriuje specifika ir pastarųjų metų tendencijos? Straipsnio tikslas - atskleisti pagrindines internacionalizacijos problemas ir ypatumus Lietuvos, kaip vėliau prisijungusios šalies, mažmeninės prekybos paslaugų sektoriuje. Tyrimo objektas - mažmeninės prekybos paslaugų sektorius, išskyrus mažmeninę prekybą motorinėmis transporto priemonėmis ir automobilių kuru. Straipsnio autorės pagrindinį dėmesį skiria dviems mažmeninės prekybos kategorijoms, tai: maisto produktų, alkoholinių gėrimų bei tabako gaminių mažmeninė prekyba;ne maisto produktų mažmeninė prekyba. Tyrimo metodai - mokslinės literatūros analizė, statistinių duomenų analizė. Pirmoje straipsnio dalyje pristatomi teoriniai internacionalizacijos aspektai, išskiriami mažmeninės prekybos paslaugų sektoriaus internacionalizacijos ypatumai. Diskusijai pateikiami svarbiausi mažmeninės prekybos paslaugų skverbimosi į užsienio rinkas būdai. Šioje straipsnio dalyje generuojami strateginiai greitai augančių rinkų mažmeninės prekybos vietinių dalyvių vystymosi būdai. Išskiriamos trys vystymosi stadijos: vietinio žaidėjo, internacionalizuoto, globalaus.Tyrimo metodika pagrįsta antroje straipsnio dalyje. Trečioje dalyje, remiantis antrinių duomenų analize, pateikiami mažmeninės prekybos paslaugų sektoriaus struktūrinių pokyčių Lietuvoje tyrimo rezultatai. Interpretuojami pagrindiniai ekonominiai, taip pat ir išvestiniai rodikliai, atskleidžiantys mažmeninės prekybos, užsienio investicijų į Lietuvos mažmeninės prekybos paslaugų sektorių dinamiką. Ketvirtoje straipsnio dalyje detaliau analizuojama internacionalizacijos Lietuvos mažmeninės prekybos paslaugų rinkoje specifika. Dabartinės tendencijos ir diskusija išryškina tuos pastarųjų metų sąlygotus mažmeninės prekybos paslaugų sektoriaus pokyčius, kurie būdingi šalims, vėliau prisijungusioms prie Europos Sąjungos. Lietuvos mažmeninės prekybos paslaugų sektoriaus internacionalizacijos proceso eiga išsiskiria pagal tipą: ne maisto prekybos sektoriaus internacionalizacijos vystymosi trajektorija atitinka tradicinių išsivysčiusių Vakarų Europos šalių; maisto – vėliau prisijungusių šalių internacionalizacijos specifiką. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Internacionalizacija; Mažmeninės prekybos paslaugos; Paslaugų sektorius; Lietuva kaip vėluojanti šalis; Internationalization; Retailing services; Services sector; Lithuania; Latecomer country.

ENThe aim of the article is to examine the specificity of internationalization in the market of retail trade services. The article focuses on the role of retail trade services sector in Lithuanian as a latecomer country. This sector has encountered increasing competition recently not only due to sharp competition between local players, but also due to the entries of overseas players to the market. Internationalization as a phenomenon touched the retail trade services sector in Lithuania not very long time ago. The article provides theoretical findings describing the speciality of internationalization in retail trade services sector, which were not specified for these services as one; a deeper overview of internationalization development in retail in a specific Lithuanian sector, as well as strategic view to what should be done for Lithuanian retailers to enter foreign markets with retail services (food and non-food products) and how to gain competitive advantage against foreign providers of retail services. [From the publication]

DOI:
10.5755/j01.ss.73.3.794
ISSN:
1392-0758
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/39054
Updated:
2018-12-20 23:35:21
Metrics:
Views: 18    Downloads: 1
Export: