LTŠiame straipsnyje aptariama laisvos kūrybos ir žinių perteikimo dailės pamokose svarba, jų poreikis bei optimalus santykis, taip pat dailės dalyko mokymąsi lemiantys motyvai. Tyrimo metu savo nuomones šiais klausimais išsakė pradinės ir pagrindinės mokyklos dailės mokytojai bei atitinkamų mokyklų mokiniai. Tyrimo rezultatai leidžia manyti, kad mokant dailės vyrauja laisva mokinių kūryba bei mažai dėmesio teikiama teorinėms ir istorinėms dalyko žinioms, o mokiniai teigia, kad šių žinių trūksta. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dailės mokymas; Laisva kūryba; Žinių perteikimas; Dalyko tikslai ir turinys; Mokytojų požiūris; Mokinių požiūris.
ENIn this article, the importance of both free creation and conveyance of knowledge during fine art lessons, the need and its optimal proportion as well as the motives for fine arts schoolwork are reviewed. During the research grammar school teachers, secondary school fine art teachers and the pupils of corresponding schools were interviewed. The following aspects have been revealed: free creation prevails over theoretical and historical knowledge, while students state the lack of it.