LTJaunimo mokykla yra skirta pagrindinėse ir vidurinėse mokyklose nepritapusiems mokiniams ugdytis. Šių mokyklų pedagogams ypač svarbu gebėti kokybiškai ir profesionaliai padėti savo ugdytiniams mokytis, pratinti spręsti problemas. Straipsnio autorėms tyrimų, kuriuose būtų analizuojamas pedagogų požiūris į jaunimo mokyklos mokinius, aptikti nepavyko. Tuo tarpu daugelis mokslinių tyrimų atskleidė visuomenės polinkį nepalankiai vertinti problemų turinčias socialines grupes. Empiriniai faktai rodo, jog minimų mokyklų pedagogams taip pat kartais sudėtinga palankiai vertinti savo auklėtinius, empatiškai ir nuoširdžiai su jais bendrauti. Paminėtos prielaidos paskatino atlikti tyrimą, kurio objektas – jaunimo mokyklos mokytojų nuostatų į savo auklėtinius ypatumai. Tyrime keliama tokia hipotezė: tikėtina, kad jaunimo mokyklų pedagogų nuostatų valentingumas į savo ugdytinius ir į bendrojo lavinimo mokyklų mokinius gali skirtis. Tyrimo tikslas – analizuoti jaunimo mokyklų pedagogų nuostatų į savo auklėtinius ypatumus, nagrinėti nuostatų pobūdį atskirais jaunimo mokyklos mokinių mokymosi bei psichosocialinio funkcionavimo aspektais. Tyrimo tikslui pasiekti iškelti trys uždaviniai: pirma, nustatyti, jaunimo mokyklų mokytojų nuostatų į savo ugdytinius valentingumą (pozityvumo, neutralumo, negatyvumo aspektu); antra, nagrinėti pedagogų nuostatų raiškos ypatumus atskirais jaunimo mokyklos mokinių mokymosi, elgesio bei asmenybės kryptingumo aspektais; trečia, atlikti jaunimo mokyklų pedagogų nuostatų į savo auklėtinius ir į bendrojo lavinimo mokyklų mokinius lyginamąją analizę.Reikšminiai žodžiai: Jaunimo mokykla; Jaunimo mokykla, socialinė paauglių atskirtis, teigiamas požiūris; Paauglių socialinė atskirtis; Socialinė paauglių atskirtis , teigiamas požiūris; Teigiamas požiūris; Positive attitude; Social disjuncture of teenagers; Youth school; Youth school, social disjuncture of teenagers, positive attitude.
ENAccording to the statistical data of 2006, 25 youth schools functioned in Lithuania and 2200 students were studying there. They were 12-18 years old. Teenagers, who do not adopt in secondary schools because of their low learning motivation, emotional and behaviour problems and strain of crime activities, get into youth schools. The main purpose of these schools is to reduce social disjuncture of teenagers, help them solve learning and psycho-social problems. In order to realize these aims extremely professional pedagogues are needed, who would evaluate positively the potential of their students and have a more positive attitude towards them. Various researches show unfavourable attitude of society towards problematic social groups. Consequently planning a research an assumption that youth school pedagogues are not an exception in this sense was made. The results of the research presented in this paper reveal a tendency that attitude of youth school pedagogues towards their students are rather unfavourable, reflecting poor confidence in the potential of students. Another problem is that pessimistic rather than optimistic orientation of pedagogues and negative expectations towards their students might appear as "self-fulfilling prediction", i.e. to materialize in reality. [text from author]