Naujosios viešosios vadybos elementai ir "studijų krepšelio" modelio diegimas Lietuvoje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Naujosios viešosios vadybos elementai ir "studijų krepšelio" modelio diegimas Lietuvoje
Alternative Title:
Elements of new public management and implementation of "voucher in higher education” model in Lithuania
In the Journal:
Viešoji politika ir administravimas [Public Policy and Administration]. 2012, t. 11, Nr. 2, p. 260-271
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamas studijų krepšelio modelis kaip naujosios viešosios vadybos elementus integruojantis principas. Analizėje pateikiama ir įvertinama įvairių studijų krepšelio modelių raida, jų atitiktis konkretiems teorinėje dalyje identifikuotiems naujosios viešosios vadybos elementams. Straipsnyje nagrinėjami siūlyti studijų krepšelio modelio variantai nuo 2005 metų. Atliekant analizę pastebėta, kad kiekviena iš koncepcijų atitiko bent tris naujosios viešosios vadybos elementus, o galutinis krepšelio modelis yra gryna naujoji viešoji vadyba ir atitinka visus naujosios viešosios vadybos elementus. Pagrindinis konfliktas tarp koncepcijų yra klausimas, ar dėl valstybės lėšų leisti konkuruoti tik aukštosioms mokykloms, ar ir kitiems mokslo bei privatiems subjektams. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Naujoji viešoji vadyba; Aukštasis mokslas; Studijų krepšelis; Mokslo vadyba; New public management; Higher education; Voucher in higher education.

ENThe twentieth century world faces economic, social and political challenges due to the different fields of life restructuring. The State faces new challenges of more efficient management and ability to adapt to new global developments. In the result of the analysis of scientific literature on new public management (NPM) six elements that underpin this management approach have been identified, namely decentralisation, privatisation, orientation of the results of the market mechanism towards the public sector, private sector management practices, and introduction of participation. It is to be noted that these elements are closely related. The analysis of the elements of NPM revealed that they can make positive changes in the public sector, by making it more efficient and encourage competition, but they are just as likely to lead to new problems and do more harm than good. From the original concept of a political idea to the final concept, all concepts of voucher of higher education enshrined in the legislation have been characterised by at least three elements of the NPM, and the final concept is fully consistent with the new public management, which meets all of the six characteristic elements of the NPM. [From the publication]

ISSN:
1648-2603; 2029-2872
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/38853
Updated:
2018-12-17 13:17:07
Metrics:
Views: 43    Downloads: 6
Export: