Dorinio ugdymo programų V-VI klasei dermės su etikos vadovėliais tyrimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Dorinio ugdymo programų V-VI klasei dermės su etikos vadovėliais tyrimas
Alternative Title:
Comparative analysis of moral education programmes and textbooks of ethics for forms 5-6
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2007, Nr. 1 (12), p. 88-97
Summary / Abstract:

LTVisuomenės poreikis, praktinė etikos mokytojų veikla reikalauja efektyvinti etikos pamokas, tačiau neturint išsamios programų ir vadovėlių dermės analizės, sunku pasirengti objektyviam vertinimui ir mokymo(si) proceso tobulinimui. Straipsnyje siekta nustatyti, kaip etikos vadovėlis V-VI klasei koreliuoja su atitinkamomis bendrosiomis ugdymo programomis ir atitinka vadovėlių vertinimo kriterijus. Taikyti šie tyrimo metodai: privalomųjų ir integruojamų dorovės / etikos programų analizė, mokslinės literatūros darbo tema analizė/ metaanalizė, anketinė apklausa. Dėl to, kad etika, kaip privalomas dalykas, į mokymo programas įtraukta tik po Nepriklausomybės atkūrimo Lietuvoje, labai dažnai buvo koreguojamos bendrosios programos, taip pat dažnai buvo rekomenduojami nauji alternatyvūs vadovėliai. Dažna programų ir vadovėlių kaita neleido mokytojams susikoncentruoti ties dėstymo kokybe. Mokytojų darbą sunkina ne tik nestabilios mokymo programos, bet ir laisvas, savo nuožiūra, dorovinių temų išdėstymas individualiame plane, nuolatinės papildomos medžiagos paieškos, nežinia, kurioms dorovinėms sąvokoms teikti prioritetus. Visi trys etikos vadovėliai, lyginant su standartuose numatytais esminiais gebėjimais turi privalumų ir trūkumų. Todėl mokytojai, jei leidžia mokyklos sąlygos, neapsiriboja kuriuo nors vienu vadovėliu, bet derina temas ir užduotis, pasirinkdami, jų manymu, geriausiąjį variantą.Reikšminiai žodžiai: Bendrojo lavinimo programa; Bendrojo ugdymo programa; Bendrosios ugdymo programos; Dorinis ugdymas; Etikos vadovėliai; Etikos vadovėlis; Moral education; Programme of general education; Programmes of general education; Textbooks of ethics.

ENThe need of society and practical work of Ethics teachers require more effective Ethics classes. However, without detailed analysis of coherence between curriculum and textbooks, it is difficult to prepare to objective assessment and improvement of teaching (learning) process. This article tried to assess how Ethics textbook for 5th-6th grade correlated with the correspondent syllabus of general education, and how it met textbook‘s evaluation criteria. The following research methods were applied: analysis of mandatory and integrated moral/ Ethics programmes, analysis/ meta-analysis of scientific literature on the subject, questionnaire survey. Due to the fact that Ethics was included into curriculum as a compulsory subject only after restoring Lithuania‘s independence, general programmes were often adjusted and the new alternative textbooks were often recommended. Frequent alternations of curriculum and textbooks have prevented teachers from concentrating on teaching quality. Teachers‘ work is aggravated by not only unstable curriculum, but also free, at own discretion formed layout of moral themes in the individual plan; ongoing search of additional material; uncertainty of what moral concepts need to be prioritized. All three Ethics textbooks have advantages and disadvantages when they are compared to the essential capabilities, which are provided in the standards. Therefore, the teachers, if the school permits them, do not limit themselves to any single textbook, but combine the topics and tasks choosing, in their opinion, the best option.

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/38698
Updated:
2018-12-17 12:08:37
Metrics:
Views: 43    Downloads: 4
Export: