LTProfesinio orientavimo paslaugos pripažįstamos kaip svarbiausias mokymosi visą gyvenimą strategijos elementas. Paslaugų plėtotės uždavinys – garantuoti, kad kiekvienas individas galėtų lengvai gauti išsamią dalykišką informaciją bei patarimų, susijusių su mokymosi galimybėmis Europoje ir per visą gyvenimą. Straipsnyje analizuojamas Lietuvos kolegijų vadovų bei administracijos požiūris į profesinį orientavimą. Taikyti šie tyrimo metodai: mokslinės, teisinės ir statistinės Lietuvos ir užsienio autorių medžiagos analizė, sintezė; Lietuvos kolegijų vadovų ir administracijos anketinės apklausos duomenų analizė. Tyrimo metu apklausti 103 kolegijų vadovai bei administracijos darbuotojai. Didžiausia respondentų dalis šį darbą dirba nuo 7 iki 10 metų. Remiantis profesinio orientavimo samprata, buvo pateikti esminiai, ją apibūdinantys kriterijai. Nustatyta, kad dauguma tiriamųjų konsultavimą, pirminę profesinę diagnostiką bei profesinio apsisprendimo analizę priskiria profesinio orientavimo sferai, tačiau labai retai taiko praktikoje. Tai esminės profesinio orientavimo Lietuvoje sritys, kuriose šiuo metu jaučiama spragų. Kolegijos labiau orientuotos į moksleivius nei vyresnius asmenis, kuriems galėtų tapti persikvalifikavimo vieta. Per mažai dėmesio skiriama motyvacijai ir ekonominiams įgūdžiams ugdyti. Profesinis orientavimas daugelio kolegijų vadovų ir administracijos suprantami per siaurai.Reikšminiai žodžiai: Kolegija; Kolegijos; Kolegijos, profesinis orientavimas, švietimas; Profesinis mokymas; Švietimas; Colleges; Colleges, vocational, education; Education; Vocational.
ENIn conformity with the research results it has been aimed to substantiate (negate) the hypothesis that colleges do not completely use all opportunities of vocational counselling. The first part of the work focuses on educational reforms in Lithuania and the main influencing factors. The importance of life-long learning is stressed and the importance of vocational counselling within constant learning process is substantiated. In the second part the role of colleges in vocational counselling has been reviewed. Career advising and vocational training issues are discussed; the role of colleges in the system of higher education is assessed. In the third part the results of empiric research are presented. It is stated that colleges do not use opportunities of vocational counselling. Great attention is paid to self-advertising to attract more students, but not to their vocational counselling and career advising. In the provision of recommendations it has been focused not only on the points where college potential could be directed to in vocational counselling, but also on the point of filling in the gap between vocational training and career consulting. [text from author]