LTŠiuolaikinių vadybos strategijų įsigalėjimas viešajame sektoriuje reikalauja iš tarnautojų ne tik aukštos profesinės kvalifikacijos, bet ir žymiai platesnių profesinių kompetencijų. Visa tai sąlygoja viešojo sektoriaus žmogiškųjų išteklių valdymo pokyčius, orientuojantis į bendrųjų ir specifinių kompetencijų identifikavimą bei nuolatinį jų tobulinimą. Straipsnyje apžvelgiami Lietuvos valstybės tarnautojų kompetencijų plėtotės ypatumai. Teoriniu aspektu atskleidžiama valstybės tarnautojų kompetencijų struktūra, analizuojamos įstatyminės, finansinės ir organizacinės Lietuvos valstybės tarnautojų kompetencijų ugdymo prielaidos, kurios suponuoja kompetencijų plėtotę viešojo administravimo sektoriuje. Empirinėje dalyje lyginami pastarųjų metų statistiniai duomenys, atskleidžiantys Lietuvos valstybės tarnautojų kompetencijų plėtotės ypatumus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kompetencija; Kompetencijos; Kvalifikacija; Valstybės tarnautojas; Valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimas; Civil servants training; Competence; Public servant; Qualification; The development of professional competences ofpublic servant.
ENThe establishment of modern management strategies in the public sector requires employees to have high professional qualifications as well as wider professional competences. All this determines changes in human resources of the public sector by focusing on the identification of general and specific competences and permanent development thereof. The article reviews peculiarities of development of competences of Lithuanian civil servants. The structure of competences of civil servants is revealed theoretically; legal, financial and organisational conditions for the development of competences of Lithuanian civil servants, which encourage the development of competences in the sector of public administration, are analysed. The empirical part compares the statistical data of the recent years, which reveal peculiarities of development of competences of Lithuanian civil servants.