LTĮvairiais aspektais sparčiai keičiantis šiuolaikinei visuomenei, dėmesio centre atsiduria „žmogiškasis faktorius“, žmogaus intelekto sukuriama vertė. Vienas pagrindinių šiuolaikinėms organizacijoms kylančių iššūkių yra paslėptų jos išteklių – intelektinio kapitalo – racionalus panaudojimas, deramas jų vertės nustatymas, gebėjimas šiuos išteklius gausinti siekiant dar didesnės naudos. Šiame kontekste esmine šiuolaikinės organizacijos paskirtimi tampa neapčiuopiamų jos išteklių, pvz., intelektinio kapitalo, darbuotojų žinių ir kt., vadyba. Nors mokslinėje literatūroje plačiai diskutuojama įvairiais intelektinio kapitalo struktūros bei kitais klausimais, visgi švietimo, ypač aukštojo mokslo institucijų, intelektinio kapitalo vertinimo problematikai dėmesio maža. Iškyla aktuali tyrimo problema, kurią galima išreikšti keliais klausimais. Kaip įvertinti intelektinio kapitalo vertę? Kaip išmatuoti kapitalo vystymo priemonių įtaką aukštosios mokyklos absolventų studijų kokybei? Kokie yra intelektinio kapitalo vystymo ypatumai Lietuvos aukštojoje mokykloje? Straipsnyje norima išanalizuoti aukštosios mokyklos (kolegijos) intelektinio kapitalo vertinimo patirtį ir perspektyvas Lietuvoje. Darbe siekiama išnagrinėti teorinius intelektinio kapitalo sampratos ir jo vertinimo aspektus, pateikti teorinį aukštosios mokyklos intelektinio kapitalo vertinimo modelį rinkos, žmogiškųjų ir kitų išteklių vertinimo aspektais, apibendrinti intelektinio kapitalo vertinimo Utenos kolegijoje tyrimo rezultatus ir atskleisti svarbiausius šio vertinimo modelio bruožus.Reikšminiai žodžiai: Aukštoji mokykla; Intelektinis kapitalas; Studijų kokybė; Žmogiškasis kapitalas; College; Higher education school; Human capital; Intelellectual capital; Intellectual capital; Lithuania; Quality of study.
ENThe research problem is how to measure/assess the value of the intellectual capital, its assessment situation in terms of training/study quality of the graduates (as the main result of its activity) of an educational institution (college), what the peculiarities of the assessment of the intellectual capital of an educational institution (college) in the achievement of higher quality of the graduate training/study quality are. The results of the research are the following. According to the respondents opinion, the greatest social and economic value and benefit in terms of study quality is created by external resources. More than half of the respondents are of an opinion that infrastructural and human resources of a college are very important agents in the development of the intellectual capital of a college. However, some difficulties in terms of the intellectual property exist in a college. [text from author]