LTMentorystė yra vienas iš efektyviausių būdų parengti profesionalius jaunus pedagogus. Mentorius – tai patyręs pedagogas, padedantis profesiškai tobulėti praktiką atliekančiam studentui ir pradedančiam dirbti pedagogui. Todėl mentoriui būtinos ne tik bendrosios, bet ir specialiosios (didaktinės) kompetencijos. Straipsnyje pateikiama teorinė ikimokyklinio ugdymo pedagogo mentoriaus specialiųjų (didaktinių) kompetencijų samprata, išryškinant šiandieninius iššūkius šioms kompetencijoms, jungiant jas į modelį. Taip pat pateikiami mentoriaus specialiųjų (didaktinių) kompetencijų svarbumo, vadovaujant studentų praktikai, empiriniai tyrimai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinis ugdymas; Mentorius; Pedagogų rengimas; Specialiosios (didaktinės) kompetencijos; Mentor; Pre-school education; Special (didactic) competences; Teacher training.
ENMentorship is one of the most effective ways of training young professional pedagogues. Mentor is an experienced pedagogue, who assists students undergoing practical training and newly-qualified pedagogues to professionally improve. Therefore, a mentor is required to have general as well as special (didactic) competences. The article presents a theoretical notion of special (didactic) competences of a pedagogue’s mentor, by highlighting current challenges these competences face and combining them in a model. The article also presents empirical studies of the importance of mentor’s special (didactic) competences when supervising students’ practical activities.