LTŠiandieninė mokykla, orientuojama padėti mokiniams save suvokti, skatina juos siekti tapti pilnaverčiais visuomenės nariais, perimti visuomenės vertybes ir jos patirtį. Mokyklos įgyvendina daug įvairių socializacijos programų. Straipsnyje aptariama socializacijos programų reikšmė asmenybės ugdymo procese, apžvelgiama nacionalinių socializacijos programų raida. Siūlomų programų gausa neretai yra iššūkis mokytojams, socialiniams pedagogams, nes reikia nuspręsti, kokias programas pasirinkti ir kaip jas sėkmingai įgyvendinti mokyklose. Straipsnyje nagrinėjamas socializacijos programų įgyvendinimas bendrojo ugdymo mokyklose pedagogų požiūriu. Pristatomi ir analizuojami empirinio tyrimo duomenys apie socializacijos programų įgyvendinimą mokyklos lygmeniu, lyginamos mokytojų ir socialinių pedagogų nuomonės apie vykdomų socializacijos programų įgyvendinimo galimybes mokyklose. Pateikiamos išvados ir rekomendacijos gali būti aktualios mokyklos bendruomenėms tobulinant socializacijos programų kūrimą ir jų diegimą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendrojo lavinimo mokykla; Socializacija; Socializacijos programos; Education; School of general; School of general education; Socialization; The programmes of socialization.
ENThe present-day school is oriented to help students to perceive themselves, induces trying ones best to become a valuable member of society, to master the standards of society and its experience. Schools carry out a lot of various programmes of socialization. In the research the significance of the programmes of socialization in training personality is discussed, the development of national programmes of socialization is observed in this article, too. Abundance of these programmes is often the challenge for teachers and social workers, because it is needed to decide which programmes to choose and how to realize them at school. In this research the realization of the programmes of socialization in schools of general education is investigated from the point of view of the teachers. The data of empiric investigation about realization of the programmes of socialization on school level are shown and analysed, the teachers and social workers' opinions about the possibilities of the realization of the programmes of socialization in schools are compared. The adduced conclusion and recommendations can be urgent for school communities in improving creating and implanting the programmes of socialization. [From the publication]